Ředitelův rádce při změnách v zaměstnávání pedagogů
strana 86 PRACOVNÍ DOBA A DOBA ODPOČINKU 3.2.3 Rozvržení pracovní doby asistenta pedagoga Asistent pedagoga působí na řadě škol jako podpůrné opat- ření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a to na zá- kladě platného doporučení školského poradenského zařízení a s předchozím písemným souhlasem zákonného zástupce ne- zletilého žáka nebo zletilého žáka. versus Ve třídách samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve vzdělávacím programu základní vzdělávání, vzdělávacím programu základní školy speciální, na středních školách ve vzdělávacím programu praktická škola jednoletá a praktická škola dvouletá působí asistent pedago- ga jako další pedagogický pracovník. Stát garantuje maximální počet hodin přímé pedagogické činnosti (dále jen PHmax) fi- nancovaný ze státního rozpočtu. PHmax je nastaveno i ve třídách mateřských škol samostatně zříze- ných pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami , ve školních družinách, které jsou naplněny účastníky zájmového vzdělávání po dle § 16 odst. 9 školského zákona. PHmax je určeno i do přípravného stupně základní školy speciální. Týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti asistenta pedagoga je určen nařízením vlády č. 75/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Jako podpůrné opatření je týdenní rozsah přímé pedagogické čin- nosti stanoven rozpětím 32–36 hodin týdně . Pro dalšího pedagogic- kého pracovníka ve vybraných oborech vzdělání je týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti 36 hodin . ! Přímá pedagogická činnost
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy