Ředitelův rádce při změnách v zaměstnávání pedagogů

strana 89 PRACOVNÍ DOBA A DOBA ODPOČINKU Nutnost umožnit zaměstnanci nepřetržitý odpočinek mezi směna- mi musí pečlivě zvažovat zaměstnavatelé v těch případech, kdy pro ně zaměstnanec vykonává práce na základě více pracovněprávních vztahů. V součtu by jeho týdenní pracovní doba u jednoho zaměst- navatele neměla činit víc než 1,5 úvazku , tím garantují nepřetržitý odpočinek mezi směnami v rozsahu 12 hodin. Dny pracovního klidu Dny pracovního klidu jsou dny, na které připadá nepřetržitý odpoči- nek zaměstnance v týdnu, a svátky. Práci ve dnech pracovního klidu může zaměstnavatel nařídit jen výjimečně . V den nepřetržitého odpočinku v týdnu může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci jen výkon nutných prací, které nemohou být provedeny v pracovních dnech. Mimo jiné se jedná o  práce nutné se zřetelem na uspokojování životních, zdravotních, vzdělávacích, kulturních, tě- lovýchovných a sportovních potřeb obyvatelstva. Ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci jen výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočin- ku v týdnu, práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při stře- žení objektů zaměstnavatele. Nepřetržitý odpočinek v týdnu Zaměstnavatel je povinen rozvrhnout pracovní dobu tak, aby zaměst- nanec měl nepřetržitý odpočinek v týdnu v trvání alespoň 35 hodin. Nepřetržitý odpočinek v týdnu nesmí činit umladistvého zaměstnan- ce méně než 48 hodin. Více pracovněprávních vztahů Kdy lze nařídit práci

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy