Správní řízení ve škole krok za krokem
32 SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ VE ŠKOLE KROK ZA KROKEM 3.3 Tvorba vlastních dokumentů Dokumenty vytvořené v rámci správního řízení školou (vlastní dokumenty) a určené k odeslání obsahují záhlaví (hlavičkový papír) . Záhlaví dokumentu tvoří název školy a adresa sídla školy. Dále dokument obsahuje: • číslo jednací; • datum podpisu dokumentu; • počet listů, jde-li o dokument v analogové podobě; • počet příloh; • počet listů příloh nebo počet svazků příloh v listinné podobě a počet a druh příloh v digitální nebo jiné nelistinné podobě, jsou-li přílohou dokumentu v analogové po- době; • jméno, popřípadě jména, příjmení a funkce fyzické osoby pověřené jeho podpisem. Ve škole se ponechává ve správním spisu stejnopis prvopisu, jelikož spis musí obsahovat dokumenty v originále nebo jejich ověřené kopie. 3.4 Podepisování dokumentů a užívání razítek Dokument vytvořený ve správním řízení školou (vlastní dokument) a určený k odeslání musí být podepsán oprávněnou osobou. Podpisové právo ve škole má její ředitel, který je v souladu s § 15 odst. 2 správního řádu jako statutární zástupce právnické osoby oprávně- nou úřední osobou. Ředitel školy může k tomuto úkonu pověřit další osoby ve škole (viz kapitola 1.3). Podmínky podepisování dokumentů v analogové (listinné) nebo digitální podobě odesílaných školou, popřípadě osoby oprávněné k jejich podepisování, stanoví spisový řád školy. Podepsaný dokument se opatří otiskem razítka. Ve správním řízení se používá úřed- ní razítko (kulaté razítko s malým státním znakem) pouze na rozhodnutí/usnesení. Na ostatní dokumenty ve správním řízení se používá hranaté (běžné) razítko bez státní- ho znaku. Použití razítek a elektronického podpisu upraví škola ve svém spisovém řádu v souladu s § 65 odst. 7 archivního zákona. Razítka se vyřazují z evidence v rámci skartač- ního řízení z důvodů jejich ztráty, ztráty jejich platnosti (změní se údaj na razítku) nebo v případě opotřebení. 3.5 Vyřizování dokumentů a uzavření spisu Každý dokument zaevidovaný v základní evidenční pomůcce musí být řádně vyřízen a jeho vyřízení v ní vyznačeno. V případě správního řízení jsou jednotlivé dokumenty vyří- zeny dokumentem. Po vyřízení všech dokumentů se správní spis uzavře. Termín uzavření spisu se odvíjí od termínu nabytí právní moci daného rozhodnutí. KULATÉ VS. HRANATÉ RAZÍTKO
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3