Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích – ukázka prémiové verze

VEDENÍ SPISOVÉ SLUŽBY V SOULADU S AKTUÁLNÍ LEGISLATIVOU strana 7 A.1 Legislativní opatření, pravidla a vnitřní úkony organizace upravují příjem, oběh, vyřizování a odesílání, evidenci, ukládání a vyřazování dokumentů organizace. Základní činnost jakékoliv organizace při práci s dokumenty je fakticky omezena na několik základních úkonů. Čím přesně- ji budeme specifikovat jednotlivé činnosti, příjmem počínaje a vyřazováním konče, tím bude v důsledku práce s dokumen- ty jednodušší. I pro veřejnoprávní původce, kteří jsou ve svém konání s dokumenty svázáni legislativou, existuje manévrovací prostor. Ideální stav spisové služby v organizaci lze znázornit takto: Příjem: Ačkoliv se to možná nezdá, souvisí tato činnost při prá- ci s dokumenty přímo s opačným koncem existence dokumen- tu. Čím lépe jsou stanoveny náležitosti při příjmu dokumentů nebo jejich vzniku v organizaci, tím menší problémy nastávají 3. Ideální stav Příjem

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3