Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích – ukázka prémiové verze
strana 42 A.1 VEDENÍ SPISOVÉ SLUŽBY V SOULADU S AKTUÁLNÍ LEGISLATIVOU Nová právní úprava ust. § 63 odst. 3 ZA stanoví, že všichni ve- řejnoprávní původci budou spisovou službu vykonávat v eSSL , navíc splňujícím veškeré požadavky ZA, vyhlášky a NSeSSL, kterým bylo jejich splnění potvrzeno atestem. Bude existovat jediná výjimka , a to pouze po přechodnou dobu, kdy dojde ke změně požadavků právních předpisů a ode dne nabytí účin- nosti změny neuplyne jeden rok, a výlučně ve vztahu k poža- davku, jenž byl změněn. V souvislosti s uvedenými změnami se v ust. § 63 odst. 4 ZA slova „uvedení v odstavci 3 větě první“ a „pro elektronické systémy spisové služby (dále jen ‚národní standard‘)“ ruší, ne- boť původně odkazovala na větu první tohoto ustanovení, kterou novela zásadně změnila. Možnost vést listinnou spisovou službu končí k 31. 12. 2023, respektive k 31. 12. 2024 s ohledem na charakter původce. Do těchto termínů je třeba nejpozději zavést eSSL v souladu s právními předpisy. Konec možnosti vedení spisové služby v listinné podobě při- náší veřejnoprávnímpůvodcůmmnoho úkolů a nových povin- ností, přičemž na druhou stranu odstraňuje četné komplikace v praxi , kdy měla řada subjektů využívajících datové schránky problémy právě při vedení spisové služby v listinné podobě. V důsledku jejího povinného vedení výhradně v elektronické podobě se zcela smaže rozdíl mezi veřejnoprávními a určenými původci , respektive obě skupiny prakticky postupně splynou. Zmíněné pojmy původně napomáhaly odlišit skupinu pů- vodců dokumentů vedoucích povinně spisovou službu v eSSL Konec vedení spisové služby v listinné podobě
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3