Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích – ukázka prémiové verze
strana 43 A.1 VEDENÍ SPISOVÉ SLUŽBY V SOULADU S AKTUÁLNÍ LEGISLATIVOU od ostatních veřejnoprávních původců s právem zvolit způ- sob jejího vedení v digitální, či listinné podobě. Výše popsaným se samozřejmě nemění právo obcí s výjim- kou hlavního města Praha, škol a veřejnoprávních původců uvedených v § 3 odst. 1 písm. g) a h) ZA vykonávat spisovou službu v rozsahu ust. § 64–67, § 68 odst. 1–3, § 68a a 69a ZA, ovšem opět výhradně pouze v eSSL . Skupina veřejnoprávních původců, kteří mají v současné době právo zvolit způsob vedení spisové služby v elektronické, nebo v listinné podobě, musí tedy nejpozději do 31. 12. 2024 : uvést eSSL do souladu s požadavky zákona o archivnictví, vyhlášky a národního standardu, pokud již nyní vedou spi- sovou službu v elektronické podobě; případně přejít na spisovou službu v elektronické podobě , pokud ji dosud vedou v podobě listinné. V souvislosti s přechodem veřejnoprávních původců na za- bezpečení výkonu spisové služby v eSSL se v ust. § 65 odst. 8 ZA ruší část věty první „Veřejnoprávní původci vykonávající spisovou službu v elektronické podobě v elektronickém sy- stému spisové služby podle § 63 odst. 4 mohou ve svých spisových řádech […]“ . Důvod spočívá v již uvedené sku- tečnosti, že vymezení okruhu veřejnoprávních původců vedoucích povinně spisovou službu v eSSL je zbytečné, ne- boť od 1. 1. 2024, respektive od 1. 1. 2025 budou muset veřejnoprávní původci používat k jejímu vedení výhradně
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3