Kontrolní složka ředitele školy – ukázka prémiové verze

KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY 2.3.2 Oblast speciálních vzdělávacích potřeb dětí a žáků Česká školní inspekce se v obecném měřítku zaměřuje a hodnotí tyto oblasti:  Zda škola identifikuje děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami .  Zda škola vytváří podmínky pro jejich úspěšný rozvoj .  Zda škola zohledňuje vliv vnějšího prostředí na úspěšnost dítěte/žáka .  Zda škola má preventivní systémy na omezení rizikového chování.  Zda škola přijímá opatření k odstranění sociálních, zdravotních a bezpečnostních bariér v průběhu vzdělávání.  Zda škola ve spolupráci se ŠPZ poskytuje poradenskou pomoc .  Zda jsou uplatňovány účinné pedagogické metody a individuální přístup . 2.3.3 Vedení povinné dokumentace škol a školských zařízení Školy a školská zařízení vedou podle povahy své činnosti tuto dokumentaci podle § 28 zákona č. 561/2004 Sb. , školského zákona. Legislativní vymezení ZDROJ: Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), s účinností ke dni 1. 9. 2017: § 28 (1) Školy a školská zařízení vedou podle povahy své činnosti tuto dokumentaci: a) rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku a o jeho změnách a doklady uvedené v § 147, b) evidenci dětí, žáků nebo studentů (dále jen „školní matrika“), c) doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování, d) vzdělávací programy podle § 4 až 6,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy