Kontrolní složka ředitele školy – ukázka prémiové verze

KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY (6) Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem podmínky, rozsah, formu a způsob vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a rozsah, formu, způsob a termíny předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky podle odstavce 5. (7) Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem formu a obsah platných tiskopisů vysvědčení, výpisů z vysvědčení, výučních listů a diplomů o absolutoriu . Na vysvědčeních, výučních listech a diplomech o absolutoriu se vždy uvádí rodné číslo fyzické osoby, které byl doklad vydán, bylo-li jí rodné číslo přiděleno. Vysvědčení, diplomy o absolutoriu a výuční listy jsou opatřeny státním znakem České republiky (zákon č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů České republiky a o změně některých zákonů) a jsou veřejnou listinou. (8) Na vysvědčení, výučním listu nebo na diplomu o absolutoriu není přípustné provádět opravy zápisu . Podpisy na vysvědčeních, výučních listech a diplomech o absolutoriu musí být originální. Právnické osoby vykonávající činnost školy a právnická osoba podle § 171 odst. 4 věty první vydávají stejnopisy a opisy vysvědčení, výučních listů a diplomů o absolutoriu; za vystavení tohoto stejnopisu či opisu lze požadovat úhradu vynaložených nákladů, jejíž výše nesmí překročit 100Kč. Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem podmínky pro vydávání stejnopisů a opisů vysvědčení, výučních listů a diplomů o absolutoriu. (9) Školy vedou evidenci tiskopisů vysvědčení , která jsou dokladem o dosaženém stupni vzdělání, výučních listů a diplomů o absolutoriu. (10) Ukládání dokumentace upravují zvláštní právní předpisy (zákon č. 97/1974 Sb., o archivnictví, ve znění pozdějších předpisů; vyhláška č. 117/1974 Sb., kterou se stanoví kritéria pro posuzování písemností jako archiválií a podrobnosti skartačního řízení). 2.3.4 Nejčastější nedostatky vycházející z inspekční činnosti 1. Oblast Školních vzdělávacích programů (MŠ, ZŠ, SŠ)  Nesoulad Školního vzdělávacího programu a Rámcového vzdělávacího programu. Konkretizace: Nesoulad bývá často spojen se změnami v oblasti legislativy, například oblast tzv. „inkluzivní vyhlášky“ (Vyhláška 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů). V praxi to znamená například chyby v učebních plánech u základních škol, absentující osnovy u volitelných předmětů. Hodinové dotace předmětů podle učebních plánů a podle učebních osnov nejsou v souladu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy