Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018

strana 37 KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY  Domov mládeže funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu domova mládeže.  Domov mládeže je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy.  Domov mládeže spolupracuje s vnějšími partnery. II. PEDAGOGICKÉ VEDENÍ DOMOVA MLÁDEŽE  Vedení domova mládeže aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci domova mládeže a přijímá účinná opatření.  Vedení domova mládeže aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy, žáky i jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů.  Vedení domova mládeže usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro výchovu a vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími domovy mládeže a účinně podporuje začínající pedagogy.  Vedení domova mládeže usiluje o optimální prostorové a materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání.  Vedení domova mládeže klade důraz na vlastní profesní rozvoj . III. KVALITA PEDAGOGICKÉHO SBORU  Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně.  Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup .  Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu.  Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti.  Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy