Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018
KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY strana 3 c) úpravě podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání; d) použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, využívání komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob, Braillova písma a podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů; e) úpravě očekávaných výstupů vzdělávání v mezích stanovených rámcovými vzdělávacími programy a akreditovanými vzdělávacími programy; jedná se o zásadní zásah do práv žáka, proto zde vždy bude zapotřebí doporučení školského poradenského zařízení a informovaný souhlas zákonného zástupce nezletilého žáka nebo zletilého žáka; f) vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu; g) využití asistenta pedagoga; h) využití dalšího pedagogického pracovníka, popřípadě dalších, tentokrát nepedagogických pracovníků, jako je tlumočník českého znakového jazyka, přepisovatel pro neslyšící, nebo možnosti působení osob (např. osobní asistent) poskytujících na základě vyjádření školského poradenského zařízení žákovi po dobu jeho pobytu ve škole nebo školském zařízení podporu podle zvláštních právních předpisů; i) poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technicky upravených, což bude především povinnost a náklad zřizovatele školy či školského zařízení. Kombinace různých stupňů PO PO se člení do pěti stupňů podle organizační, pedagogické a finanční náročnosti, přičemž PO různých druhů nebo stupňů lze kombinovat. Při jejich použití se uplatní princip subsidiarity, který znamená, že PO vyššího stupně lze použít, shledá-li školské poradenské zařízení, že vzhledem k povaze speciálních vzdělávacích potřeb dítěte, žáka nebo studenta nebo k průběhu a výsledkům poskytování dosavadních opatření by PO nižšího stupně nepostačovala k naplňování vzdělávacích možností dítěte, žáka nebo studenta a k uplatnění jeho práva na vzdělávání. Výčet vyjmenovaných PO není taxativní, ale pouze demonstrativní. Jedná se však o takové zásadní modifikace zákonných podmínek vzdělávání, že je nezbytně nutné právní nárok vzdělávaného žáka na tyto modifikované podmínky vzdělávání stanovit zákonem.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy