Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018
KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY strana 5 Podmínkou poskytování PO druhého až pátého stupně školou nebo školským zařízením je vždy předchozí písemný informovaný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka. PO druhého až pátého stupně přestane škola nebo školské zařízení po projednání se zletilým žákem nebo zákonným zástupcem žáka poskytovat, pokud z doporučení školského poradenského zařízení vyplývá, že PO již nejsou nezbytná. O ukončení poskytování PO tedy nebude ředitel školy rozhodovat ve správním řízení. PO se poskytují samostatně nebo v kombinacích různých druhů a stupňů v souladu se zjištěnými speciálními vzdělávacími potřebami žáka. Konkrétní druh PO lze poskytovat pouze v jednom stupni. 1.3 Postup školy při poskytování PO prvního stupně Prováděcí vyhláška v ustanovení § 10 upravuje postup školy při poskytování opatření prvního stupně, kdy před zahájením jejich poskytování zpracuje plán pedagogické podpory žáka. Plán pedagogické podpory žáka by měl obsahovat: popis obtíží a speciálních vzdělávacích potřeb žáka; PO prvního stupně; stanovení cílů podpory; způsob vyhodnocování naplňování plánu. Členění konkrétních PO do stupňů, pravidla jejich použití a normovaná finanční náročnost PO druhého až pátého stupně jsou stanoveny v příloze č. 1 k prováděcí vyhlášce. Plán pedagogické podpory zpracuje škola, nepostačuje-li samotné zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb (SVP) žáka při vzdělávání. Škola ho průběžně aktualizuje v souladu s vývojem SVP žáka. Jeho vzor je uveden v příloze č. 3 k prováděcí vyhlášce.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy