Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018

KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY strana 5  Podmínkou poskytování PO druhého až pátého stupně školou nebo školským zařízením je vždy předchozí písemný informovaný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka.  PO druhého až pátého stupně přestane škola nebo školské zařízení po projednání se zletilým žákem nebo zákonným zástupcem žáka poskytovat, pokud z doporučení školského poradenského zařízení vyplývá, že PO již nejsou nezbytná. O ukončení poskytování PO tedy nebude ředitel školy rozhodovat ve správním řízení.  PO se poskytují samostatně nebo v kombinacích různých druhů a stupňů v souladu se zjištěnými speciálními vzdělávacími potřebami žáka. Konkrétní druh PO lze poskytovat pouze v jednom stupni. 1.3 Postup školy při poskytování PO prvního stupně Prováděcí vyhláška v ustanovení § 10 upravuje postup školy při poskytování opatření prvního stupně, kdy před zahájením jejich poskytování zpracuje plán pedagogické podpory žáka. Plán pedagogické podpory žáka by měl obsahovat:  popis obtíží a speciálních vzdělávacích potřeb žáka;  PO prvního stupně;  stanovení cílů podpory;  způsob vyhodnocování naplňování plánu. Členění konkrétních PO do stupňů, pravidla jejich použití a normovaná finanční náročnost PO druhého až pátého stupně jsou stanoveny v příloze č. 1 k prováděcí vyhlášce. Plán pedagogické podpory zpracuje škola, nepostačuje-li samotné zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb (SVP) žáka při vzdělávání. Škola ho průběžně aktualizuje v souladu s vývojem SVP žáka. Jeho vzor je uveden v příloze č. 3 k prováděcí vyhlášce.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy