Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018

KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY strana 7 Školské poradenské zařízení při posuzování speciálních vzdělávacích potřeb žáka vychází z: a) charakteru obtíží žáka, které mají dopad na jeho vzdělávání; b) speciálně-pedagogické, případně psychologické diagnostiky za účelem posouzení speciálních vzdělávacích potřeb žáka; c) informací o dosavadním průběhu vzdělávání žáka ve škole, zejména údajů uvedených ve školní matrice; d) plánu pedagogické podpory; e) údajů o dosavadní spolupráci žáka se školským poradenským zařízením; f) informací poskytnutých žákem nebo zákonným zástupcem žáka; g) podmínek školy, ve které se žák vzdělává nebo se bude vzdělávat; h) aktuálního posouzení zdravotního stavu poskytovatelem zdravotních služeb nebo posouzení podstatných skutečností ke stanovení PO jiným odborníkem, je-li to třeba. Škola, popřípadě zákonný zástupce žáka nebo zletilý žák doloží tyto skutečnosti na výzvu školského poradenského zařízení. Školské poradenské zařízení  musí být informováno i o vybavení škol kompenzačními pomůckami;  v případě PO spočívajícího v používání pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek doporučí přednostně ty pomůcky, kterými již škola disponuje, pokud tím bude naplněn účel PO;  pro doporučení konkrétních PO zjišťuje také možnost využití personálních a materiálních podmínek školy vytvořených v souvislosti s poskytováním PO jiným žákům školy; při tomto zjišťování škola poskytuje školskému poradenskému zařízení součinnost;  před vydáním doporučení projedná návrh doporučených PO se školou, zletilým žákem nebo zákonným zástupcem žáka, a povede-li to k naplňování vzdělávacích potřeb žáka, přihlédne k jejich vyjádření;  se školským zařízením projedná návrh PO v oblasti školských služeb.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy