Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018
KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY strana 17 Činnosti asistenta pedagoga ve škole přímá pedagogická činnost nepřímá pedagogická činnost Pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku o přestávkách (příprava na další vyučovací hodinu); žák je přitom veden k nejvyšší možné míře samostatnosti. Konzultace a průběžná komunikace se ŠPZ (PPP či SPC). Nezbytná pomoc žákům při sebeobsluze během vyučování (dětem během vzdělávání v MŠ). Spolupráce s organizacemi a občanskými sdruženími zaměřenými na problematiku národnostních menšin. Nezbytná pomoc při vzdělávacích akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání nebo školské služby – výstavy, divadla, muzea, přírodovědné vycházky, školní výlet, dopravní hřiště, pobyt dětí MŠ 2× denně venku, pobyt ve školní družině. Komunikace se školním psychologem, speciálním pedagogem či výchovným poradcem, školním metodikem prevence sociálně patologických jevů. Diagnostická činnost. Vedení záznamů z diagnostické činnosti. Bezprostřední práce s dětmi/žáky, eventuálně s jejich zákonnými zástupci týkající se jejich SVP. Zapojení do evaluace výuky a hodnocení žáka. Děti/žáci ze znevýhodněného prostředí – taktní pomoc při vzájemném kontaktu komunit, etnik, národností, náboženských společenství apod.; bezprostřední práce s komunitou, ze které žák pochází – rodiče často o kontakt s učiteli nestojí a někdy se mu i záměrně vyhýbají – ne vždy jsou ale důvodem neochota nebo nezájem, v mnoha případech se tito rodiče jednoduše obávají nepříjemné kritiky nebo nedorozumění či nepochopení, v takové situaci musí škola vyslat zástupce/asistenta za rodiči, kontakt s rodiči záměrně vyhledat a iniciovat. Prostor na společné konzultace o potřebách žáků/dětí. Přítomnost při individuálním či skupinovém „doučování/podpoře“ žáků se SVP po vyučování ve škole. Účast na pedagogické radě, na pracovních poradách školy a třídních schůzkách.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy