Kontrolní složka ředitele školy – prémiová verze | červen 2018
KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY strana 30 Počet žáků ve třídě upravuje ne zcela srozumitelným způsobem ustanovení § 17 prováděcí vyhlášky (MŠMT dosud na tento rozpor ve svých stanoviscích a výkladech nereagovalo): 1. nejvýše 5 žáků s PO druhého až pátého stupně (uvedeno v odstavci 1); 2. nejvýše 4 žáci, kteří jsou ovšem také žáky s PO druhého až pátého stupně (uvedeno v odstavci 5 a také v § 16 odst. 9 školského zákona). Podpora organizace vzdělávání upravena v ustanovení § 18 prováděcí vyhlášky; pokud je ve třídě, oddělení nebo studijní skupině počet žáků s přiznaným PO druhého až pátého stupně vyšší než 5, lze pro jejich vzdělávání využít asistenta pedagoga nad rámec poskytovaných PO, omezení počtu žáků připadajících na asistenta pedagoga se neuplatní; do počtu žáků (nejvýše 5) se tedy nezapočítávají ti žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým je poskytováno PO spočívající ve využití asistenta pedagoga. Jak již bylo výše uvedeno, je zde dosud nevyřešena otázka, zda bude pozice asistenta pedagoga zřizována na základě souhlasu příslušného orgánu (ministerstvo, krajský úřad), nebo souhlas nebude potřeba. Otázkou je i nutné doporučení školského poradenského zařízení. 6.1 Zvláštní ustanovení o vzdělávání žáků s PO druhého až pátého stupně Jsou upravena v ustanovení § 19 a následující prováděcí vyhlášky. Mezi základní pravidla jejich vzdělávání patří: 1. vzdělávání žáků uvedených v § 16 odst. 9 zákona se přednostně uskutečňuje ve škole, třídě, oddělení nebo studijní skupině, která není zřízena podle § 16 odst. 9 zákona;
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy