Kontrolní složka ředitele školy

strana 17 POŽADAVKY ČESKÉ ŠKOLNÍ INSPEKCE 1.3 Podněty, stížnosti, oznámení Podávání podnětů, stížností a oznámení spadá do kompetence České školní inspekce, která je prošetřuje na základě oprávnění z § 174 odst. 6 školského zákona, a to v případě, jedná-li se o si- tuace definované v § 174 odst. 2 písm. b) až e) téhož zákona. § 1.3.1 Inspekční činnost na základě stížnosti Stížnost je podání, kterým se stěžovatel domáhá ochrany svých sub- jektivních práv (práv svého dítěte) a požaduje nápravu ve vlastním zájmu (zájmu dítěte). Stížnost nejčastěji obsahuje seznam domně - lých pochybení školy či školského zařízení , které jsou následně předmětem šetření. Stížnost nebo podnět ke stížnosti může podat libovolná osoba včetně nezletilých. Šetří se každý písemný podklad, který spa- dá do kompetence České školní inspekce. Stěžovatel může při podání podnětu nebo stížnosti požádat o zachování anonymity, stížnost se pak řeší jako anonymní. ! Podle povahy stížnosti je šetřením pověřen: • ředitel školy (v případě stížnosti na zaměstnance nebo záležitosti, které mu přísluší); • pracovník ČŠI (ostatní případy včetně stížností na ředitele školy). Řešení stížnosti ředitelem školy V případě, kdy stížnost řeší ředitel, je k tomuto kroku vyzván pově- řeným pracovníkem ČŠI (zpravidla školním inspektorem příslušné- ho krajského inspektorátu). Tomu pak ředitel školy předá písemnou

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy