Kontrolní složka ředitele školy

strana 24 POŽADAVKY ČESKÉ ŠKOLNÍ INSPEKCE 2. PRŮBĚH INSPEKČNÍ ČINNOSTI 2.1 Z pohledu inspektované organizace Komplexní inspekční činnost / tematická šetření / následná inspekční činnost Průběh inspekce a práva a povinnosti kontrolované organizace vy- chází z kontrolního řádu. Po obdržení informace o zahájení komplexní inspekční činnosti, případně následné inspekční činnosti, má ředitel školy za povin- nost vytvořit odpovídající podmínky pro výkon této kontroly pro inspekční tým podle § 10 odst. 2 kontrolního řádu. § Z hlediska provozního to znamená vyčlenit odpovídající, vhodnémís- to, kde by inspekční tým měl své „zázemí“ v době návštěvy ve škole, měl možnost zpracovávat získaná data a případně vést rozhovory s účastníky kontrol. Není stanoveno, jak by prostory měly být vyba- veny a co je považováno za odpovídající. Z praktického hlediska je vhodné, aby vyhrazené prostory byly v do- sahu hlavní činnosti inspekčního týmu. Není nutné nijak přesouvat třídy, kabinety nebo sborovny, postačí standardní učebny, kancelář- ské prostory nebo další prostory. Jako žádoucí se v současné době jeví pokrytí místnosti určené inspekčnímu týmu internetem, který pracovníci ČŠI využijí pro svou činnost (elektronické formuláře, da- tabáze InspIS apod.). Pokud má škola matriku a další dokumentaci vedenou v elektronické podobě, pak je možné například vytvoření přístupového účtu pro potřeby inspekce. Zjednoduší se tak kontrol- ní činnost v oblasti vedení dokumentace a kontrola povinností školy podle § 28 odst. 2 školského zákona.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy