Kontrolní složka ředitele školy

strana 43 POŽADAVKY ČESKÉ ŠKOLNÍ INSPEKCE zici a na základě kterých svou činnost vykonává. Samostatnou částí je hodnocení podmínek řízení, jeho kvalita, způsob vedení lidí v orga- nizaci, vnitřní informační systém a další parametry ovlivňující chod celého zařízení. Pozornost je věnována i činnosti specialistů školy a funkčnosti uzavřených partnerství. Za stěžejní část inspekční zprávy je možné považovat hodnocení prů - běhu vzdělávání . V této části jsou shrnuty základní poznatky převáž- ně z hospitační činnosti inspekčního týmu. Uvedeny jsou jak metody a formy vzdělávání, které byly využity v rámci sledovaných činností, naplňování stanovených cílů, použití pomůcek, techniky a podpůr- nýchmateriálů, tak způsoby hodnocení, přístupu pedagogů k dětem/ /žákům, uplatňování podpůrných opatření a celkový průběh vzdělá- vání ve všech kontrolovaných částech školy nebo školského zaříze- ní. Všechny sledované a ve zprávě popisované činnosti jsou vztaženy k efektivitě vzdělávání. Část hodnocení výsledků vzdělávání shrnuje poznatky z oblasti prá- ce školy s částečnými i celkovými výsledky, kterých děti/žáci v rámci výchovně vzdělávacího procesu dosahují. Inspekční tým zjišťuje, jaká opatření škola přijímá k zamezení neúspěchů dětí/žáků ve vzdělá- vání, jejich příčiny, poskytnutá opatření a jejich účinnost. Reflekto- vána je i oblast ukládání kázeňských opatření a nejčastější důvody, které za opatřeními stojí. V textu jsou zmíněny i přechody dětí a žáků na další stupeň vzdělávání , zapojení školy do projektů a programů srovnávání výsledků a úroveň poskytování podpůrných opatření u dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Neméně důle- žitou částí tohoto oddílu jsou úspěchy a ocenění , kterých děti/žáci a učitelé ve své práci dosahují a jejich prezentace vně školy a na veřej- nosti. Výsledky vzdělávání jsou zohledněny ve všech kontrolovaných částech školy nebo školského zařízení (škola, družina, klub a další).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy