Kontrolní složka ředitele školy
strana 62 VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI A STUDENTŮ NADANÝCH pedagogické podpory nám poslouží i při komunikaci se zákonnými zástupci žáků, při komunikaci se školskými poradenskými zařízeními a v neposlední řadě i s Českou školní inspekcí (ČŠI), které budeme dokládat svou práci. 2.4.1 Postup před přiznáním podpůrných opatření druhého až pátého stupně Tento postup upravuje ust. § 11 prováděcí vyhlášky. Povinnosti školy Ředitel školy určí ve škole pedagogického pracovníka, který bude odpovídat za spolupráci se školským poradenským zařízením v souvislosti s doporučením PO žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami. Podle ustanovení § 7 vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských za- řízeních, ve znění pozdějších předpisů, ředitel základní, střední a vyšší odborné školy zabezpečuje poskytování poradenských služeb ve škole školním poradenským pracovištěm , ve kterém působí zpravidla výchovný poradce a školní metodik prevence. Ti spolupracují zejména s třídními učiteli, učiteli výchov, případ- ně s dalšími pedagogickými pracovníky školy. Poskytování po- radenských služeb ve škole může být zajišťováno i školním psy- chologem nebo školním speciálním pedagogem. § Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícího počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy. Zaměřují se zejména na: a) poskytování PO pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami; b) sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených PO; c) prevenci školní neúspěšnosti;
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy