Kontrolní složka ředitele školy

strana 12 POŽADAVKY ČESKÉ ŠKOLNÍ INSPEKCE V rámci výše popsaných hodnotících a kontrolních činností se na zá- kladě § 174 odst. 2–7 školského zákona uskutečňují prezenční nebo distanční vstupy do škol a školských zařízení . Podle povahy zadání jednotlivých inspekčních úkolů jemožné vstu - py rozdělit na: • komplexní inspekční činnosti; • tematické nebo následné inspekční činnosti; • šetření stížností a podnětů; • inspekční činnost pro poskytnutí dotací ze státního rozpočtu; • činnosti spojené s testováním a mezinárodními šetřeními. Popsané dělení není oficiální definicí, slouží pouze pro detailnější po- pis a lepší pochopení činností pracovníků v rámci specifických vstu- pů do škol a školských zařízení. 1.2.1 Komplexní inspekční činnost Jedná se o nejčastější činnost inspektorů ČSI . Předmětem šetření je souhrnný pohled na celou organizaci, její chod a fungování v rám- ci služeb, které poskytuje. Inspekční tým zjišťuje podmínky, průběh a výsledky vzdělávání, které hodnotí podle předem daných kritérií; ta schvaluje MŠMT. Hodnotící i kontrolní činnost je směřována do všech tříd, oddělení a skupin, zahrnuje všechny součásti školy (všechny typy škol, školní družina, školní jídelna, školní klub atd.) a týká se všech prostor poskytovaného vzdělávání , včetně míst uskutečňová- ní odborné praxe (firmy) a individuálního vzdělávání (domov žáka), pokud není v pověření k inspekční činnosti uvedeno jinak. Mezi nástroje zjišťování nejčastěji patří: • hospitační činnost; • depistáž; • rozhovory;

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy