GDPR 2018: Změny v ochraně osobních údajů v návodech a vzorech - demo

STRANA 7 5.10 J AK REAGOVAT NA ŽÁDOSTI A STÍŽNOSTI SUBJEKTŮ ÚDAJŮ se ho takové rozhodování významně dotýká (např. vyřizování online žádostí o úvěry), infor- mace o použitém postupu , významu a důsled- cích takového zpracování pro subjekt údajů. Praktický tip I když je informací, které musí správce subjektu údajů poskytnout, poměrně dost, není nutné tyto infor- mace rozepisovat do všech detailů . Naopak, sub- jekt údajů by měl dostat jasnou a stručnou informaci, aby měl základní přehled o důvodech, rozsahu a způ- sobu zpracování svých osobních údajů a také o svých právech, která může u správce v souvislosti se zpraco- váním uplatnit. Častá chyba Velmi často se lze na internetových stránkách správců setkat s informačními memorandy čítajícími více než 10 stran, což zcela zřejmě nesplňuje podmínku stručnosti. Lze doporučit informace pro subjekty údajů koncipo- vat odděleně pro jejich různé kategorie (např. zá- kazníci, potenciální zákazníci, zaměstnanci, uchazeči o zaměstnání, dodavatelé, návštěvníci provozovny správce) a na základě srozumitelných otázek a struč- ných odpovědí maximálně v rozsahu několika vět , případně odrážek (např.: Kdo je odpovědný za zpraco- vání osobních údajů? Proč vaše osobní údaje zpracová- váme? Můžeme vaše osobní údaje předávat dalším osobám?). Každý správce by měl věnovat přípravě informací pro subjekty údajů náležitou pozornost, protože tím může předejít pozdějším nedorozuměním

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3