GDPR 2018: Změny v ochraně osobních údajů v návodech a vzorech - demo

STRANA 8 5.10 J AK REAGOVAT NA ŽÁDOSTI A STÍŽNOSTI SUBJEKTŮ ÚDAJŮ nebo stížnostem ze strany subjektu údajů a pří- padně i kontrolám ze strany ÚOOÚ. Právo na přístup k osobním údajům Na základě své žádosti má každý subjekt údajů ná- sledující práva: • získat od správce potvrzení, zda zpracovává jeho osobní údaje, • získat informace o zpracování osobních údajů (v podobném rozsahu jako při plnění informační povinnosti – viz výše), • získat přístup k osobním údajům (pokud je to možné, měl by správce poskytnout subjektům údajů dálkový přístup ke svým osobním údajům v rámci zabezpečeného systému – např. správa vlastního zákaznického účtu v e-shopu), • získat kopii zpracovávaných osobních údajů – první kopie musí být subjektu údajů poskyt- nuta zdarma , za další kopie lze účtovat při- měřený poplatek na základě administrativních nákladů (za první kopii by se měla považovat také další kopie, pokud se bude poskytovat po delší době, po jejímž uplynutí se dá předpo- kládat nějaká změna ve zpracování osobních údajů, nebo po každé takové změně). Při uplatnění práva na přístup musí mít správce zcela jasnou představu o zpracování osobních údajů daného subjektu. To znamená, že musí mít podrobně zmapovaná veškerá zpracování osob- ních údajů a popsaná v tzv. záznamech o činnos- tech zpracování (evidence všech zpracování osob- ních údajů podle jejich účelu). Jedině tak bude správce schopen včas a úplně splnit požadavky subjektu údajů. Uplatnění práva na přístup

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3