GDPR 2018: Změny v ochraně osobních údajů v návodech a vzorech - demo
STRANA 2 11.2 Z AMĚSTNÁVÁNÍ , SITUACE NA PRACOVIŠTI a zajistit, aby k ní měl přístup pouze vedoucí pra- covník? Nedoporučuje se nechávat knihu úrazů na praco- višti – nejen kvůli GDPR, ale i kvůli současnému zákonu o ochraně osobních údajů. Kniha totiž ob- sahuje osobní údaje a není vhodné, aby v ní mohli zaměstnanci volně listovat. Zaměstnanec by si pak mohl například spočítat, jaké odškodné dostal po úrazu jeho kolega, a je-li třeba před výplatou, bude si od něj moci půjčit. To vše jsou možné ne- příznivé důsledky narušení osobní sféry při ne- oprávněném přístupu k osobním údajům. Existence knihy úrazů na pracovišti je samozřejmě v pořádku. Měla by ji však mít u sebe například příslušná odborně způsobilá osoba („bezpečák“), která ji bude uchovávat zamčenou a pracovat s ní výhradně sama. Volně přístupnou knihu úrazů určitě nelze dopo- ručit. Je možné umístit jména, příjmení a kontakty za- městnanců na internetové stránky společnosti? Pokud zaměstnavatel vyhodnotí, že lidé, kteří firmu oslovují, potřebují vědět, na jakou osobu mají přímo kontakt, pak je to možné. Přesto se doporučuje postupovat opatrně. Záleží také na konkrétních zaměstnancích: Jestliže by se jed- nalo například o obchodního manažera, bylo by umístění zřejmě možné, ale i v tomto případě je nutné jej pečlivě zvážit. Doporučuje se spíše uvá- dět kontakt na dané oddělení, například perso- nální. E-mail potom může být přesměrován na konkrétní osobu. ! ?
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3