GDPR 2018: Změny v ochraně osobních údajů v návodech a vzorech - demo

STRANA 4 11.2 Z AMĚSTNÁVÁNÍ , SITUACE NA PRACOVIŠTI Mistr a vedoucí představují ve zmíněném řetězci zřejmě zbytečné mezičlánky. Jestliže lístek na pra- covišti převezme vrátný, měl by jej bezodkladně odnést na personální oddělení, kde je potřeba mít dokumenty pečlivě uschované. Mistr a vedoucí by již měli dostat pouze informaci, že je zaměstnanec v pracovní neschopnosti, což je pro ně zcela posta- čující. Jak naložit se zbytečnými osobními údaji, které jsou ve spisech současných zaměstnanců, aniž by byly potřeba? Pokud jsou dané osobní údaje zbytečné a nepo- třebné, doporučuje se jejich skartace. Osobní údaje zaměstnanců se objevují ve velkém množství reportů, například v hodnocení. Reporty jsou uloženy a archivovány. Je nutné i tato místa promazávat? Záleží, zda existuje nějaký účel archivace a zda je nutné data dále zpracovávat. Reporty by zřejmě měly být promazávány, protože dokumenty staré 10 let už obvykle zaměstnavatel k ničemu nepo- třebuje a daní zaměstnanci již ve firmě mnohdy ani nepracují. Jak postupovat v případě údajů o bývalých za- městnancích v podnikovém informačním systému SAP, do nějž mají přístup jen pověření zaměst- nanci? Mělo by jít pouze o údaje, u nichž existuje účel a důvod k archivování i po skončení pracovněpráv- ního vztahu. ? ? ?

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3