Motivace a hodnocení zaměstnanců ve školství – 2. lekce

2. lekce: Konflikty a konfliktní lidé na vašem pracovišti a ve vašich týmech e-Seminář 9 Nakladatelství FORUM, s. r. o. , Střelničná 1861/8a, 182 00 Praha 8 – Kobylisy ; tel.: 251 115 576; fax: 251 512 422; e-mail: office@forum-media.cz ; internet: www.forum-media.cz • Včas nastavit hranice – držet svoji integritu . Schopnost utnout a zastavit problémové osoby a jejich vzorce chování hned na počátku patří mezi jedny z hlavních dovedností silných lídrů. • Právo volby, s kým se budete stýkat – nekazit si radost . Jste svobodné osoby, které si volí, s kým se mohou a chtějí bavit, a s kým ne. Pravda, spolupracovníky si často nemůžete vybrat, ale také vás nikdo nenutí se s nimi bavit více, než vyžadují pracovní povinnosti. „Tlachání“ u kopírky, setkávání se po práci není povinné. A pokud jste v roli vedoucího, tak můžete ovlivnit výběr nových kádrů. • Soustředit se na řešení – pocity nejsou fakta, nesoustřeďte se na problémy . V případě jakéhokoli problému se doporučuje jasné a průhledné zaměření na cíl. Je třeba směřovat svou pozornost na řešení problémů, netříštit síly nekonečnými nářky, stěžováním a nepodstatnými věcmi. Je důležité držet se faktů, ne nepodložených a individuálních pocitů. Pokud tak totiž budeme jednat, obereme problémové osoby o jejich silnou zbraň. • Nezapomínat – když se zdá, že už je to dobré, tak není. Nikdy nesmíte polevovat v ostražitosti. Máte-li dojem, že se problémový člověk napravil a dodržuje vaše pravidla, tak se mýlíte. To že se dočasně podvolil, jen znamená, že mu nic jiného nezbylo nebo je to pro něj v dané situaci výhodné. Jakmile se ovšem situace změní, okamžitě přejde ke svým původním vzorcům chování a zaútočí tam, kde byste to nečekali, a tak, jak byste to nečekali.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy