Osobní odpovědnost a rizika statutárních zástupců a ředitelů – ukázka prémiové verze

P ROSINEC 2020 STRANA 2 D1.3 A KTUALITY A LEGISLATIVNÍ ZMĚNY TÝKAJÍCÍ SE GENERÁLNÍHO … prioritou je předcházet vzniku odpadu , a pokud mu předejít nelze, stanoví preferované pořadí způ- sobů nakládání s odpadem. Ačkoliv návrh zákona danou hierarchii formálně upravuje, fakticky ji ne- respektuje a nedůvodně upřednostňuje jeden ze způsobů nakládání s odpadem, a to jeho energe- tické využití (tj. spalování), které stojí v hierarchii na předposledním místě. V důsledku prosazování energetického využití zákonem lze očekávat úby- tek konkurence na poli poskytování služeb v ob- lasti nakládání s odpadem, a tudíž i významné zdražení těchto služeb, avšak bez pozitivního vlivu na životní prostředí a ochranu životů a zdraví lidí. Návrh zákona o odpadech má zakotvit následu- jící nejpodstatnější změny: • měl by vymezit podmínky vzniku vedlejšího produktu a ukončení odpadového režimu; • zavádí novou definici komunálního odpadu; • stanoví zákonný přechod vlastnického práva k odpadu; • pod sankcí zániku povolení k provozu zařízení určených pro nakládání s odpady stanoví po- vinnost pravidelně provádět jejich revize; při předání odpadu do zařízení se tedy již nepo- stačí prokázat povolením k provozu, ale také schválením zprávy o jeho revizi; • pro provoz mobilního zařízení se bude povo- lení vydávat na dobu určitou a v mobilním zařízení ke sběru může být odpad nově ulo- žen pouze po dobu přepravy do zařízení, nej- déle však 48 hodin; odpady z mobilního zaří- zení ke sběru nesmějí být předávány do jiného mobilního zařízení; výčet předpokládaných změn

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3