Veřejné zakázky v praxi – ukázkové číslo

Určitě. eště dodám, že tato povinnost se prakticky nevztahuje na zakázky malého rozsahu, tedy na zakázky do dvou milionů korun u dodávek a služeb a šesti milionů korun v případě stavebních pra- cí. Samozřejmě i pro tyto zakázky představuje elektronická komuni- kace zjednodušení a zrychlení. Jaký nástroj by měli zadavatelé využívat? e asi jasné, kam bude moje odpověď směřovat. Když stát uklá- dá prostřednictvím zákonů něja- kou povinnost, měl by nabídnout možnost, jak ji splnit, a nenechat zadavatele pouze při tom, že si musejí koupit nějaký komerční ná- stroj. Podle už poměrně staré úvahy by měla existovat alternativa i pro příležitostné zadavatele, kteří si nic kupovat nechtějí. adavatelé si tedy mohou pořídit buď pro ně bez- platný árodní elektronický nástroj ( ), nebo některý z komerčních placených nástrojů. Pokud budou postupovat jinak, budou muset vy- světlit důvody, proč za elektronický nástroj vydávají peníze. Pokud pro ně bude placené řešení výhodnější, tak tomu nebráníme. Centrální or- gány pod pravomocí vlády budou používat povinně. NEN je nicméně často terčem kritiky… ebata o mi přijde leckdy prošpikovaná vášněmi, spíš než že by byla jen racionální. a příklad dávám inisterstvo vnitra, jehož všechny podřízené složky v zadávají, a nevšiml jsem si, že by fungovaly nějak nestandardně. Sami lidé z ministerstva říkají, že jde pouze o otázku si na nástroj zvyknout. iděl jsem i studii, kte- rá vytýká pomalost, ale když jsme ji rozebrali, nebylo vůbec zřej- mé, z čeho vychází, ani v ní není popsán proces měření. aše měře- ní pak vycházela zcela jinak. Kdyby nešlo o jakousi komerční hru, tak by debata s takovými vášněmi asi neprobíhala. V médiích lze najít řadu vyjádření typu, že NEN není uživatelsky přátelský. V červenci to například na portále BusinessInfo.cz uvedla Irena Bartoňová Pálková, viceprezidentka Hospodářské komory České republiky. Není tedy kritika oprávněná? otéž můžete říct třeba o e-mailovém klientu. Když mi vylep- šili operační systém, který jsem léta používal, také mi nějakou dobu trva- lo, než jsem si zvykl. je funkční, má certifikaci prokazující soulad se zákonem a uživatelská přívětivost je věcí názoru. ároveň ale samozřej- mě pracujeme na dalším zlepšování uživatelského prostředí a fungová- ní u. ěkteří kolegové, kteří ho využívali, také zpočátku vyjadřovali nespokojenost, ale časem pominula a dnes v něm veřejné zakázky zadá- vají bez potíží. Zaznamenal jsem úvahy o jisté koexistenci NEN a komerčních nástrojů, aby byly zakázky viditelné na jednom místě. Podporujete takový směr? e správné, aby existovalo jed- no místo, kde dodavatelé zakázky najdou, což samozřejmě podpoří konkurenční prostředí na trhu ve- řejných zakázek a zároveň má stát jednoznačnou kontrolu nad daty. de ale o budoucnost a nalezení správného řešení. ůže jím být právě například . Jakou podporu ohledně školicích akcí a dalších materiálů mohou v tomto ohledu zadavatelé a dodavatelé očekávat? Určitě vydáme metodiku a této oblasti se budou věnovat i naše ško- lení. sme zastoupeni také v rámci pracovní skupiny sociace pro ve- řejné zakázky ( ), která se věnuje přímo elektronizaci. Jak vnímáte spolupráci mezi státním a soukromým sektorem v AVZ? sociace je pro nás silným a seriózním partnerem. nímám velmi pozitivně, že se debata s ní vede nikoliv emočně, ale věcně. Čemu by měli zadavatelé a dodavatelé v oblasti veřejných zakázek věnovat v následujících měsících pozornost? Čeká je něco podobně zásadního jako elektronizace komunikace? ásadním datem je skutečně osmnáctý říjen spojený s povin- nou elektronickou komunikací, jinak nic takto významného nyní neočekáváme. Pozornost by měli zadavatelé určitě věnovat novým termínům školení, kde jsme zavedli elektronický přihlašovací systém. rámci U se nyní vede debata ohledně povinnosti nakupovat takzvaná čistá vozidla, kdy by měla veřejná správa členského státu po- vinnost nakupovat určité procento ekologických vozů. avrhovaná 13 e l zivní o t Působí také jako pastorační asistent.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy