Veřejné zakázky v praxi – ukázkové číslo

ministrativní kontrolu – příjemce dotace (dále jen „příjemce“) zasílá Ř dokumentaci veřejné zakázky; fyzickou kontrolu – veřejnosprávní kontrolu na místě; účast na jednání hodnotící komise. Administrativní kontrola Příjemce je v rámci administrativní kontroly povinen zaslat dokumen- taci Ř prostřednictvím informač- ního systému ( S); řídící orgán mu prostřednictvím stejného systému poskytuje zpětnou vazbu, tzn. zda lze na základě předložené doku- mentace dojít k závěru, že zadáva- cí řízení není v rozporu s pravidly operačního programu. Příjemce poskytuje dokumen- taci zadávacího řízení ke kontro- le následovně: » před vyhlášením zadávacího řízení („ex-ante“) – v této fázi pod- léhají kontrole dokumenty, kterými se zahajuje zadávací řízení, tj. výzva k podání nabídek a další dokumen- ty obsahující zadávací podmínky: zadávací dokumentace, dokumen- tace ke stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky; » před podpisem smlouvy s vy- braným dodavatelem („interim“) – v této fázi podléhají kontrole následující dokumenty: zveřejnění výzvy k podání nabídek, uveřejně- ní oznámení o zahájení veřejné za- kázky ve ěstníku veřejných zaká- zek, případně v Úředním věstníku vropské unie, vysvětlení zadáva- cích podmínek, protokol z oteví- rání nabídek, nabídky dodavatelů, zpráva o hodnocení nabídky, vy- loučení dodavatele, rozhodnutí o výběru dodavatele, oznámení o výběru dodavatele, výzva k před- ložení originálů nebo ověřených kopií, nabídka vítězného dodava- tele a další relevantní dokumenty týkající se zadávacího řízení; zada- vatel musí mít pro případ kontroly k dispozici veškerou dokumentaci vzniklou v souvislosti se zadáváním veřejné zakázky a záznamy o všech elektronických úkonech souvisejí- cích s realizací veřejné zakázky; » před podpisem dodatku ke smlouvě s dodavatelem – kont- role podléhá navrhovaný doda- tek ke smlouvě s dodavatelem, tj. zda je navrhovaná změna smlou- vy v souladu s pravidly zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřej- ných zakázek, ve znění pozdějších předpisů ( ); » po uzavření zadávacího řízení („ex-post“) – například v rámci kon- troly žádosti o platbu, tj. v případě, kdy zadávací řízení nebylo vybráno Ř ke kontrole ve fázi před zahá- jením zadávání nebo ve fázi před podpisem smlouvy. hůta pro provedení kontroly začíná běžet až od zaslání komplet- ní potřebné dokumentace. odů- vodněných případech může být prodloužena. U veřejných zakázek v režimu činí lhůta pro kon trolu před vyhlášením zadávacího řízení a pro kontrolu před podpisem smlouvy 30 pracovních dnů, pro kontrolu před podpisem dodatku ke smlouvě 15 pracovních dnů. případě nadměrného po- čtu veřejných zakázek ke kontro- le může Ř přistoupit k omezení rozsahu prováděných kontrol. této situaci vybírá ke kontrolám určitý vzorek veřejných zakázek. eřejná zakázka, která nebyla Ř vybrána ke kontrole před zaháje- ním zadávacího řízení, bude ná- sledně zkontrolována ve fázi před podpisem smlouvy s dodavate- lem nebo až po dokončení zadá- vacího řízení. Pokud kontrola zjistí nedostat- ky, rozlišují se následující situace: stav, kdy je lze napravit (např. pro- vést nové posouzení a hodnoce- ní nabídek); stav, kdy už náprava možná není – Ř v takovém přípa- dě příjemci navrhne, aby zadávací řízení zrušil, nebo mu sdělí kon- krétní sankci na budoucí výdaje, které zadavatel uhradí za plnění veřejné zakázky. Při udělení sankcí vychází Ř z tabulky sankcí obsa- žené v becné části pravidel pro žadatele a příjemce. 45 dota e z ro třed ů e

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy