Veřejné zakázky v praxi – ukázkové číslo

Příjemce není povinen vyčkat výsledků kontroly Ř , neboť pří- padné připomínky k zaslané do- kumentaci představují doporučení k úpravám. adavatel tedy nemusí připomínky zohlednit například ve finální verzi zadávacích pod- mínek. takovém případě se však vystavuje riziku uložení sankce za porušení postupu při zadávání veřejných zakázek, neboť je přímo odpovědný za případná pochybení a následné sankce. Veřejnosprávní kontrola na místě Při veřejnosprávní kontrole na mís- tě ověřuje kontrolní orgán dodr- žování legislativy U a Č a dále ověřuje, zda příjemce uchovává veškerou dokumentaci veřejných zakázek plně v souladu s legislati- vou a pravidly P . Každý příjemce je povinen ukládat a archivovat do- kumenty podle závazných právních předpisů Č a k této povinnosti je dále zavázán v právním aktu o po- skytnutí podpory. okumentace musí být vedena přehledně a musí být lehce dosažitelná, tzn. že doku- menty musejí být k dispozici při ja- kékoliv kontrole. Příjemce musí mít vždy uchován originál či ověřenou kopii každého dokumentu. eřejnosprávní kontrola na místě je vykonávána na základě čl. 125 odst. 4 písm. a) a čl. 125 odst. 5 obecného nařízení a zákona č. 320/ /2001 Sb., o finanční kontrole ve ve- řejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontro- le), ve znění pozdějších předpisů. zájemné vztahy mezi kontrolní- mi orgány a kontrolovanými oso- bami při výkonu veřejnosprávní kontroly na místě se řídí zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů. Kontrola je zahájena buď před- ložením pověření ke kontrole kon- trolované osobě, nebo doručením oznámení o zahájení kontroly kon- trolované osobě. Součástí tohoto oznámení musí být pověření ke kon- trole anebo seznam kontrolujících. Každý kontrolující je oprávněn v souvislosti s výkonem kontroly vstupovat na pozemky, do staveb a dalších prostor kontrolované osoby. ále je oprávněn požado- vat od kontrolované osoby součin- nost potřebnou k výkonu kontroly a poskytnutí údajů a dokumentů. odůvodněných případech může zajišťovat originální podklady. a druhé straně je kontrolují- cí povinen předložit kontrolované osobě pověření ke kontrole, zjistit stav věci v rozsahu nezbytném pro dosažení účelu kontroly a v závis- losti na povaze kontroly doložit kontrolní zjištění potřebnými pod- klady, umožnit kontrolované oso- bě účastnit se kontrolních úkonů, vyhotovit protokol o kontrole a do- ručit jí jeho stejnopis. Protokol o kontrole Protokol o kontrole obsahuje sku- tečnosti vztahující se k vykonané kontrole. Kontrolující je povinen ho vyhotovit ve lhůtě 30 dnů ode dne provedení posledního kontrol- ního úkonu. každém protokolu o kontro- le musí být uvedeno kontrolní zjiš- tění, obsahující zjištěný stav věci s uvedením nedostatků a označení právních předpisů, které byly po- rušeny, včetně uvedení podkladů, z nichž tato kontrolní zjištění vy- cházejí, dále poučení o možnosti podat proti kontrolním zjištěním uvedeným v protokolu námitky s uvedením lhůty pro jejich podání 46 dota e z ro třed ů e Nesplnění povinnosti poslat příslušnou dokumentaci před vyhlášením zadávacího říze- ní, před podpisem smlouvy s doda- vatelem či před podpisem dodatku ke smlouvě s dodavatelem ke kon- trole ŘO nezakládá na základě zá- kona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších před- pisů porušení rozpočtové kázně. Kontrolovaná osoba je oprávněna namítat podjatost kon- trolujícího, má právo seznámit se s obsahem protokolu o kontrole a podávat námitky proti kontrol- ním zjištěním v něm uvedeným.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy