Veřejné zakázky v praxi – ukázkové číslo

za plat určený na podstatně vyš- ší odbornost, snižujeme tím vý- znamně svou produktivitu práce. porovnání, které vyjadřuje, jakou přidanou hodnotu přináší pracov- ník v konkrétní zemi za hodinu své práce, za ostatními státy hluboko zaostáváme. Facility management nozí si pod pojmem „facility ma nagement“ vybaví správu majetku, údržbu, úklid či ostrahu. Šlo sku- tečně o první služby, jež facility management zajišťoval; dnes se však jedná o podstatně širší obor, který komplexně zajišťuje zázemí organizací. historickém schématu ame- rického ekonoma ichaela Por- tera označuje základní (výrobní a obchodní) činnosti oranžová barva a podpůrné služby modrá. Graf z konce 20. století zachycuje, že základní činnosti vedou k zisku a podpůrné činnosti k úsporám. nes je již uvedené pojetí částečně přehodnoceno, protože i podpůrné služby mají za cíl zkva- litnit prostředí a zefektivnit podpo- ru tak, aby základní činnosti bylo možné vykonávat efektivněji, tzn. aby měly vyšší přínos. e veřejném sektoru však neměříme přínosy ziskem, nýbrž kvalitou služeb pro veřejnost. to nezbytnější je sou- středit se na kvalitní podporu, pro- tože ta je zde podstatně rozsáhlejší a hůře oddělitelná od základní čin- nosti úřadu. Dva standardy ISO: 41000 a 9000 vropská unie v oblasti facility managementu předběhla svět a již v roce 2007 vydala první dva díly normy ČS 15221 Facility ma- 57 o timální ná Produktivita práce v eko- nomii představuje vztah mezi vý- sledkem a časem potřebným k jeho dosažení. Problémem je, že se ne- můžeme soustředit na vlastní práci, protože musíme vykonávat mnoho „drobností“, jež s ní přímo souvise- jí, ale které by za nás mohl vykonat někdo jiný, efektivněji a za odpoví- dající odměnu. Celá společnost je nově řízena podle dvou standardů ISO Porterův generický hodnotový řetězec

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy