Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání na základní škole – ukázka

IV. strana 52 | Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání na základní škole KAPITOLA | ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE A PROBLEMATIKA ŽÁKA SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Česká školní inspekce a oblast speciálních vzdělávacích potřeb Odhalte případné rezervy pomocí následujících checklistů. V obecném měřítku ČŠI sleduje a hodnotí v problematice společného vzdělávání následující: Identifikuje škola děti s SVP?  Má vaše škola efektivně nastavený systém diagnostiky žáků s SVP?  Jsou se systémem pedagogické diagnostiky dostatečně seznámeni a ztotožněni všichni pedagogové, včetně asistentů pedagoga?  Dokáže váš systém diagnostiky odhalit speciální vzdělávací potřeby?  Jsou se systémem diagnostiky seznámeni zákonní zástupci?  Probíhá ve vaší škole nějaká forma spolupráce se školským poradenským zařízením (např. depistáže)?  Spolupracuje vaše škola s jiným zařízením (raná péče) apod.? Vytváří škola podmínky pro úspěšný rozvoj dětí s SVP?  Daří se vám uplatňovat individuální přístup a reagovat na specifické potřeby žáka?  Spolupracuje vaše škola – pedagogové – se zákonnými zástupci žáků?  Má vaše škola nastaveny mechanismy pro úspěšné začlenění žáka s SVP? Jaké?  Je v systému, plánu DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků) zohledněna nutnost rozvoje kompetencí pedagogických pracovníků v rovině speciálněpedagogických disciplín?  Je vaše škola při vytváření podmínek v součinnosti se školským poradenským zařízením?

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy