Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání na základní škole – ukázka
V. strana 60 | Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání na základní škole KAPITOLA | KOMUNIKACE A SPOLUPRÁCE RODINY A ŠKOLY Pohovor s rodiči může být užitečný pro získání zásadních informací, které usnadní adaptaci žáka s SVP a pomohou předejít řadě problémových situací. Pohovoru by se měli účastnit pedagogové kmenové třídy, ředitel/ka školy, školní speciální pedagog, školní psycholog (pokud je součástí školy či školního poradenského pracoviště) a rodiče, případně asistent pedagoga či osobní asistent. Užitečné otázky, na které je dobré znát odpověď: Navštěvovalo už dítě jinou základní školu či kolektiv dětí? Rozvíjejí rodiče žáka jeho schopnosti v rámci volnočasových aktivit? Jak rodiče obecně vnímají socializaci žáka? Jaké významně pozitivní rysy chování, které by chtěli sdělit škole, rodiče u žáka zaznamenávají? Jsou rizikové projevy chování, na které by rodiče chtěli upozornit? Případně jak lze předcházet situacím, které by problémové chování mohly vyvolat? Existují zásadní skutečnosti spojené se zdravotním stavem žáka, které by rodiče chtěli škole sdělit? Chcete navázat dobrý kontakt s rodiči? Prioritou prvotní komunikace a spolupráce je, aby se rodiče žáka cítili ve škole bezpečně. Chcete vyjednávat? Pracujte na tom, aby obě strany něco získaly (dostatek času, vhodný vyjednávací prostor, dobrá příprava) rovněž musíte vědět, co každá ze stran považuje sama pro sebe za maximum.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy