Záznam o úrazu – hlášení změn

Vzory

Odkazy

Komentáře

V případě, že došlo k pracovnímu úrazu zaměstnance, má zaměstnavatel povinnost

stanoveným orgánům a institucím. Úraz je třeba ohlásit bez zbytečného odkladu, tj. po provedení neodkladných úkonů, (nejlépe telefonicky).

Pokud se po odeslání záznamu o úrazu zaměstnavatel dozví o skutečnostech, které vedou ke změně v něm uvedených údajů, je zaměstnavatel povinen vyhotovit záznam o úrazu – hlášení změn.

Záznam o úrazu – hlášení změn vyhotoví zaměstnavatel v těchto případech:

Záznam o úrazu – hlášení změn zašle zaměstnavatel nejpozději do 5. dne následujícího měsíce

Zaměstnavatel zašle pro účely likvidace pojistných událostí z důvodu zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání a při smrtelném pracovním úrazu záznam o úrazu – hlášení změn i organizační složce pojišťovny, u které je pro tento účel pojištěn, a to nejpozději při likvidaci pojistné události.

V případě, že došlo ke změně v posouzení zdroje nebo příčiny úrazu, povahy úrazu, popřípadě k jiným skutečnostem, které mají vliv na zpracování a obsah záznamu o úrazu – hlášení změn, předá zaměstnavatel jedno vyhotovení záznamu o úrazu – hlášení změn úrazem postiženému zaměstnanci a v případě smrtelného pracovního úrazu jeho rodinným příslušníkům.

Záznam o úrazu nebo záznam o úrazu – hlášení změn předá zaměstnavatel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve shora uvedených zákonných lhůtách oprávněným osobám. Záznam o úrazu – hlášení změn zasílá zaměstnavatel elektronicky nebo v listinné podobě.

Vzor záznamu o úrazu – hlášení změn je dán právním předpisem. Záznam lze rovněž vyplňovat elektronicky. Formuláře jsou zveřejněny na příslušných stránkách státní správy, např. na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí. Pro interaktivní vyplňování těchto formulářů je nutný program Software602 Form Filler.