Statutární zástupce firmy – ukázka prémiové verze

zóny), kreslení pravou hemisférou (rozvoj kreativity) apod. Na populari- tě navíc nabývají kurzy, jež mají za cíl otevřít lidem jejich léčebné síly, budu- jí sebevědomí či je učí plně prožívat okamžik (mindfulness). Zastánci těchto kurzů jsou ve své argumentaci přesvědčiví, protože po- ukazují, že všechny mají nakonec pře- sah do profesního života, protože vše souvisí se vším. Tento druh zábavního průmyslu se rychle rozví- jí, ale jakmile na tento trend vzdělávání pro zá- bavu naskočíte, budete hledat neustálé novinky a módní témata bez ohle- du na jejich smysl a vazbu na vaši firmu. Postupně nabídnete pracovníkům společné bubnování, sko- ky padákem, lety balonem, otevírání třetího oka, ohýbání lžiček, chození po střepech, meditace… Doporučujeme zapomenout na vzdělávání pro zábavu, ale dělat zá- bavné vzdělávání! Vezmeme-li v úva- hu, že jednou z největších motivací lidí je potřeba cítit smysl své práce a využít vlastní potenciál, bude mít vzdělávání smysl, bude-li pracovní- kům pomáhat tento potenciál zvyšo- vat a lépe využívat. Potřebné praktické dovednosti, znalosti pracovníků se dají rozvíjet zábavnou formou a je možné spojit příjemné s užitečným. Naštěstí jsme se již setkali se společnostmi, které se výše uvedené nabídce fun tréninků vyhýbají, protože chtějí, aby měl roz- voj pracovníků konkrétní dopad na jejich práci (výsledek nebo způ- sob, jak dosahují výsledků). Mezi be- nefity (nejčastěji jazykové vzdělává- ní) tak zařazují možnost přihlásit se do vzdělávacích programů, které mají přímou souvislost s danou pracovní pozicí. Jsme tedy u podstaty vzdělá- vání, jež má ekonomický smysl, po- kud se realizuje na základě skuteč- ných potřeb pracovníka i dané společnosti. Závěrem Na závěr si dovolujeme vyslovit přání, aby bylo vzdělávání ve firmách vždy vnímáno jako příjemný benefit (ať už školíme řízení a vedení lidí, nebo sys- tém 5S či kaizen). Vzdělávání doporu- čujeme zasadit do správného kontextu potřeb firmy a zaměstnanců a praco- vat na tom, aby přinášelo výsledky, a přitom se realizovalo zábavnou a vhodnou formou. I když máte pře- bytek finančních prostředků, vynaklá- dejte je na benefity, jež pozitivně ovlivní vnímání image firmy vašimi zaměstnanci (příp. nově příchozími). Myslete na to, že když mají zaměst- nanci smysl své činnosti, určitou míru autonomie v rozhodování, vliv na svou práci, dobré podmínky pro její výkon, není třeba více cukru v podobě benefitů. Nenechte se strh- nout nabídkou programů pro pouhou zábavu, pro- tože v důsledku nejsou přenositelné do firemní praxe v podobě konkrét- ních výsledků a z dlouho- dobého hlediska způsobí inflaci ve vnímání hodnoty vzdělává- ní. Inovujte své interní vzdělávací pro- gramy, protože i velmi praktické pro- gramy lze dělat zábavnější formou. Vyzdvihujte silné stránky své firmy a přístup k lidem, který může být jed- ním z nejcennějších benefitů a záro- veň téměř nic nestojí. l leadership Statutární zástupce firmy | říjen 2018 46 Pokud nabízené vzdělávání správně „nasedne“ na potřeby firmy a zaměstnanců, půjde o skutečně hodnotný motivační nástroj. Flexibilní systém odměňování, založený na individualizaci potřeb pracovníků, přináší vyšší efektivitu

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy