Statutární zástupce firmy – ukázka prémiové verze

osobní dovednosti manažera tomnost vizuální stránky navíc umožňuje předat různé aspekty fi- remní kultury v odlehčené formě, což může z onboardingu učinit zážitek podpořený „wow efektem“. Nováček zkrátka na jednom místě nalezne vše, co potřebuje pro zahájení pracovní činnosti, včetně kontaktů, videí apod. Tipy pro efektivní a dlouhodobou motivaci jedinců i týmů Co tedy můžete konkrétně udělat, aby od vás nováčci neodcházeli ve zkušeb- ní době? Níže naleznete několik tipů pro efektivní motivaci v souladu s 5 základními sociálními motivátory mozku. Jako první je nutné brát v potaz sociální postavení jedince ve vztahu k ostatním. U nového zaměstnance je potřeba vyvolat pocit, že ho ostatní uznávají. Během prvních dnů je sa- mozřejmě poněkud brzo na to, aby se se všemi ostatními pracovníky sezná- mil tak, že s nimi bude vycházet jako se starými přáteli. Není však nic více demotivujícího než skeptické pohledy ostatních dávající najevo, že není v týmu vítán, nebo předsudky, že na danou pozici nestačí. Nový pracovník by neměl pociťo- vat nejistotu ohledně pracovní náplně. Ujistěte se, že ho jeho přímý nadříze- ný patřičně zaškolí a bude mu v prv- ních dnech takřka neustále k dispozici s radami i konstruktivní kritikou. Ne- agresivní a chápající zpětná vazba je v začátcích neocenitelná. Dalším negativním prvkem v pra- covních začátcích je pocit, že zaměst- nanec nemůže nic ovlivnit. Pokud nastoupí do práce, kde ho všichni ostatní automaticky berou jen jako nástroj k vykonávání vlastních či ji- ných mlhavých cílů, zákonitě se sníží jeho motivace a pocit sebeúcty. Přes- tože jeho možnosti a pravomoci bu- dou zpočátku jasně ohraničené, ne- měl by mít nikdy pocit, že nemá na výběr a jenom vykonává cizí pří- kazy bez možnosti projevit vlastní názor. Na závěr by v jednání vedoucích i ostatních spolupracovníků neměl chybět respekt k nově nastupujícímu kolegovi. Pohovory ve vaší firmě mo- hou probíhat sebelépe, ale jakmile nový zaměstnanec zjistí, že jste v rám- ci přijímacího procesu přibarvovali skutečnost, nebude dlouho trvat a pracovní poměr ukončí. Může to znít jako klišé, ale upřímnost v rámci informování o firemní kultuře i dané pracovní pozici vám pomůže více než nekonečná nabídka benefitů. Lidé mají rádi jistotu, a pokud se v den ná- stupu do práce představy, které jste v jejich mysli vytvořili, setkají se zcela odlišnou realitou, ztratí ve vás jako za- městnavatele důvěru. l Advokátní kancelář Ružič & Partneři Advokátní kancelář s dlouholetými zkušenostmi nejen z oblasti obchodního, pracovního či občanského práva nabízí své právní služby. Naší, nikoli však jedinou, specializací je: – korporátní právo (poradenství z „globálního pohledu“) – pracovní právo (poradenství z pohledu zaměstnavatele) – smluvní a sporná agenda všeho druhu – právo nemovitostí – právo veřejných zakázek Svým klientům poskytujeme právní poradenství jak v českém a slovenském, tak i v anglickém, německém či ruském jazyce. Jsme Ružič & Partneři advokátní kancelář s.r.o., Kubišova 919/19, 182 00 Praha 8, tel.: +420 603 852 063, advokati@madur.cz, www.ruzic.cz www.ruzic.cz Zásadní je také tým spolupra- covníků, v součinnosti s nímž bude nováček v následujících dnech fungovat. Připadá si jako cenná součást kolektivu? Pocit, že ostatní počítají s jeho příno- sem, by měl být samozřejmostí.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy