Motivace a hodnocení zaměstnanců ve školství – 2. lekce

2. lekce: Konflikty a konfliktní lidé na vašem pracovišti a ve vašich týmech e-Seminář 12 Nakladatelství FORUM, s. r. o. , Střelničná 1861/8a, 182 00 Praha 8 – Kobylisy ; tel.: 251 115 576; fax: 251 512 422; e-mail: office@forum-media.cz ; internet: www.forum-media.cz Patří sem i respektování vztahových pravidel ve škole. 4.1 Výkonný a loajální Tento kolega je ideál , který preferují všichni vedoucí pracovníci. Ví, co má dělat a také to dělá. A dělá to dobře. Spolupracuje s ostatními, je v práci i ve vztazích spolehlivý , a tím pádem i vyhledávaný . Je to však stále více ohrožený druh. Manažeři a vedoucí pracovníci totiž na něj nakládají čím dál více práce a povinností. „On je dobrý, on to zvládne.“ A také to zvládne, proto příště dostane ještě více. Je de facto trestaný za svoji spolehlivost a výkonnost . A to tak dlouho, dokud si to nechá líbit, anebo dokud nevyhoří. To druhé je bohužel častější. 4.2 Nevýkonný a loajální Je to typ pracovníka, který ve svých výkonech nejde zrovna příkladem. Naopak, neodevzdává svou práci včas a správně . Často věčně něco nestíhá a jeho práce co do kvality také za mnoho nestojí. Ale je ke škole, k vedení i druhým loajální , a tedy často i oblíbený. Bývá to populární tmelič kolektivu , zábavný, přátelský, ale bohužel druzí jeho práci často musí dodělávat za něj. Někdy je to takový věčný teoretik , který neustále něco analyzuje, hodnotí a promýšlí, až je pozdě. Druhým však neškodí a nijak je neohrožuje. Práci za něj dělá první skupina kolegů . Vedoucí mu práci navíc raději ani nedá, protože dobře ví, jak by to dopadlo. Takže se mu jeho chování a přístup de facto vyplácí. Čím méně pracuje, tím méně práce dostává. 4.3 Výkonný a neloajální Docela častá skupina ve školách a učitelských kolektivech. Jak ji poznáte? Snadno, sama o sobě často prohlašuje, že je dobrý učitel . Mívá pracovní úspěchy – vyhrává

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy