Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Kolektivní cvičení pro hlásku L VŠESTRANNÁ PÉČE O ROZVOJ JAZYKA A ŘEČI 7.  Poté si vybere podle obrázku správné zvířecí dítě.  Obě děti („rodič“ i „dítě“) ukážou své kartičky pro kontrolu zvířecí učitelce. Obrázky k tomuto cvičení naleznete v příloze č. 2 za textem. Hra „Dokonči větu…“ A l enka s L áďou hrá l i spo l u spoustu her…  rozvoj paměti a logického uvažovaní, procvičení výslovnosti hlásky L, rozvoj fonematického sluchu  děti nejdříve pojmenují všechny obrázky v řádku  poté doplní větu správným slovem (viz příloha č. 3) Obrázky k tomuto cvičení naleznete v příloze č. 3 za textem. Hra „V zoo jsem viděl(a)…“ A l enka s L ádíkem pojedou na vý l et do zoo. Uvidí tam soustu zvířat. Nejdříve uvidě l i s l ona, potom ve l b l ouda, pak k l okana…  Procvičení výslovnosti hlásky L, rozvoj slovní paměti, přesné zopakování pořadí zvířat, jak jdou za sebou.  Nejdříve děti pojmenují všechna zvířátka (viz příloha č. 4).  Hra (jedno z dětí) začíná slovy: „V zoo jsem vidě l (a) s l ona.“  Kamarád pokračuje zopakováním celé předchozí věty a pak přidá další zvířátko: „V zoo jsem vidě l (a) s l ona a ve l b l ouda.“  Další kamarád pokračuje zopakováním celé věty a přidáním dalšího zvířátka (obdoba hry „Šla babička do městečka, koupila tam dvě vajíčka…“).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3