Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Moderní technologie při práci s předškolními dětmi PRAKTICKÉ POMŮCKY, NÁSTROJE A PROSTŘEDKY 9. Z hlediska klinické logopedie je patrně nejzásadnějším problémem oslabení fatických funkcí a zhoršené zpracování zvukových signálů. Děti v zajetí technologií nejsou schopny kvalitně zpracovat sluchové informace, nedokážou převyprávět příběh, pokud nemají zrakovou oporu. Oslabuje se tak nejen jazykový cit, ale i nabytí slovní zásoby a adekvátní užívání slov dle situace. Snižuje se schopnost sluchové diferenciace a krátkodobé sluchové verbální paměti. Sekundárně tedy dochází k oslabení dílčích schopností. Nezřídka tak nastává situace, že je dětem, jež extrémně často tráví volný čas u televize, tabletů, počítačů apod., přiřčena některá z diagnóz, která jim v podstatě nenáleží. Promyšlená práce s moderními technologiemi Využíváme-li moderní technologie při terapeuticko-léčebném a výchovně-vzdělávacím procesu, je důležité si uvědomit:  Proč technologie používáme?  Co je naším cílem?  Jaké schopnosti a dovednosti stimulujeme?  Které programy jsou vhodné?  V jakých situacích s moderními technologiemi pracujeme?  Jaká nastavíme pravidla?  Jakými prostředky a metodami vyvážíme práci s technologiemi tak, aby došlo k celostnímu rozvoji předškolního dítěte?  Jak vysoká je efektivita užití technologií oproti nácviku daného problému s hmatatelnými pomůckami?  Jaké chování dítěte užití technologií vyvolalo?  Jaký terapeutický/výchovně-vzdělávací efekt to přineslo?  Jaký časový interval použití moderní technologie je vhodný při práci s dětmi? (…) Snížená schopnost sluchové diferenciace

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3