Logo AIVD
Vzdělávací kurz

Manažerské účetnictví – vzdělávací kurz

Osvojte si problematiku manažerského účetnictví za pouhých 9 týdnů!

Termín: 24. 4. 2013 - 18. 6. 2013

Manažerské účetnictví je chápáno jako soubor informací, vycházejících z různých podnikových oblastí jako jsou kalkulace, rozpočetnictví, finanční účetnictví, vnitropodnikové účetnictví, controlling apod. a jehož cílem je poskytování podkladů pro efektivní řízení podniku. Pro správnou orientaci v manažerském účetnictví nemusíte absolvovat dlouhodobé studium na vysoké škole, potřebné vědomosti je možné získat již za 9 týdnů na našem kurzu, kde se seznámíte s podstatou, cíli a strukturou manažerského účetnictví, porozumíte členění nákladů a kalkulačnímu systému, seznámíte se se základy finanční analýzy, naučíte se využívat účetní závěrku pro ekonomické rozhodování a mnoho dalšího.

14 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl kurzu:

Cílem našeho kurzu je proniknout do problematiky manažerského účetnictví, jehož podstatou je  poskytování konkrétních odpovědí na konkrétní otázky spojené s efektivním řízením podniku. Na kurzu si nejen ujasníte základní pojmy a kritéria manažerského účetnictví, seznámíte se s tvorbou a využitím účetního systému vyžitelného pro řízení z pozice managementu, ale získáte přehled o měření výkonnosti podniku a jeho jednotlivých částí, proniknete do problematiky přípravy a využití plánů, rozpočtů, kalkulací a reportů, ujasníte si ekonomické faktory ovlivňující výsledky jednotlivých středisek, produktů, zákazníků, teritorií prodeje apod., zkrátka pochopíte, jak využít účetních informací pro strategické manažerské rozhodování a tedy jako zdroj pro řízení podniku.

 

V průběhu kurzu absolvujete 2 jednodenní semináře, získáte skripta pro samostudium a dostanete několik příkladů k samostatnému domácímu vypracování, na kterých si ověříte, zda a jak jste dané problematice porozuměli. Správné řešení příkladů s vámi lektor probere na semináři a upozorní vás na nejčastější chyby, s nimiž se lze v praxi setkat.

Komu je kurz určen:

Kurz Manažerské účetnictví je určen pro všechny, kteří jsou odpovědní za řízení podniků a společností nebo se na něm podílejí či k němu zajišťují potřebné podklady. Kurz bude užitečný pro manažery, ředitele či majitele firem, finanční ředitele i ekonomy, ale osloví také účetní, controllery nebo pracovníky útvarů ICT. 

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům, realizace a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je zapotřebí zodpovědět správně 70 % otázek závěrečného testu. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.

Obsah vzdělávacího kurzu

PROGRAM A POJETÍ KURZU (dokument Adobe PDF)PROGRAM A POJETÍ KURZU

Modul č. 1:  Jednodenní seminář


1. Manažerské účetnictví: pojem, cíl, obsah a struktura
1. 1 Uživatelská struktura účetních informací
1. 2 Manažerské účetnictví
1. 3 Výkonové, odpovědnostní a procesně orientované (Activity Based) účetnictví
1. 4 Controlling
1. 5 Vztah manažerského účetnictví a controllingu
1. 6 Duální vztah finančního a manažerského účetnictví

2. Základní pojmy a kritéria manažerského účetnictví
2. 1 Náklady – základní pojem manažerského účetnictví
2. 2 Vymezení pojmu nákladů
2. 3 Časová dimenze nákladů manažerského účetnictví
2. 4 Náklady a základní kategorie ekonomického řízení podniku
2. 5 Způsob vyjádření a ocenění nákladů v manažerském účetnictví

3. Členění nákladů
3. 1 Význam a struktura členění nákladů
3. 2 Druhové členění nákladů
3. 3 Účelové členění nákladů
3. 4 Členění nákladů podle odpovědnosti za jejich vznik
3. 5 Kalkulační členění nákladů
3. 6 Členění nákladů z hlediska potřeb rozhodování

4. Zobrazení nákladů, výnosů a zisku v účetnictví
4. 1 Obsah a struktura manažerského účetnictví
4. 2 Výkonově a odpovědnostně orientované manažerské účetnictví
4. 3 Odlišnosti ve sledování nákladů podle místa vzniku a odpovědnosti
4. 4 Volba primární orientace manažerského účetnictví
4. 5 Vztah manažerského účetnictví k účetnictví finančnímu a daňovému
4. 6 Kombinace jednookruhové a dvouokruhové organizace

Modul č. 2: Skripta pro samostudium – ŘÍZENÍ PO LINII VÝKONŮ A JEHO INFORMAČNÍ PODPORA

1. Metodické otázky využití kalkulace v řízení po linii výkonů
1. 1 Vymezení základních kalkulačních pojmů
1. 2 Přiřazování nákladů předmětu kalkulace
1. 3 Struktura nákladů v kalkulaci
1. 4 Struktura kalkulačních vzorců orientovaných na řízení a rozhodování

2. Kalkulace plných a variabilních nákladů
2. 1 Možnosti využití kalkulace plných nákladů
2. 2 Obecná východiska kalkulace variabilních nákladů
2. 3 Vztah kalkulace variabilních nákladů k podnikovému zisku
2. 4 Vztah kalkulace variabilních nákladů k řízení hospodárnosti
2. 5 Podmínky a předpoklady využití kalkulace variabilních nákladů

3. Specifika kalkulace s přiřazováním nákladů podle aktivit (Activity Based Costing)
3. 1 Příčiny rozvoje nové metody řízení nákladů
3. 2 Obecná východiska kalkulace založené na vztahu k aktivitám
3. 3 Přednosti a omezení metody řízení nákladů ve vztahu k aktivitám
3. 4 Využití metody řízení nákladů ve vztahu k dílčím aktivitám v praxi

4. Kalkulační systém
4. 1 Využití kalkulací v řízení
4. 2 Prvky kalkulačního systému
4. 3 Vazby kalkulačního systému

5. Zadání příkladů k samostatnému vypracování
 

Modul č. 3: Skripta pro samostudium – ŘÍZENÍ PO LINII ODPOVĚDNOSTI A JEHO INFORMAČNÍ PODPORA

1. Odpovědnostní účetnictví a předpoklady jeho fungování
1. 1 Vymezení problematiky
1. 2 Odpovědnostní účetnictví
1. 3 Předpoklady účinného působení odpovědnostního účetnictví
1. 4 Strukturální otázky odpovědnostního řízení
1. 5 Organizační struktura podniku
1. 6 Ekonomická struktura podniku

2. Řízení odpovědnostních středisek
2. 1 Vymezení problematiky
2. 2 Centralizovaný přístup k odpovědnostnímu řízení
2. 3 Decentralizovaný přístup k odpovědnostnímu řízení

3. Využití hodnotových kritérií v řízení odpovědnostních středisek
3. 1 Vymezení problematiky
3. 2 Náklady odpovědnostních středisek
3. 3 Výnosy odpovědnostních středisek
3. 4 Vnitropodnikový výsledek hospodaření
3. 5 Využití hodnotových kritérií pro řízení investičních středisek
3. 6 Využití peněžních toků v odpovědnostním řízení

4. Zadání příkladů k samostatnému vypracování 

Modul č. 4: Skripta pro samostudium – VYUŽITÍ CÍLOVÝCH INFORMACÍ V PODNIKOVÉM ŘÍZENÍ


1. Systém plánů a rozpočtů
1. 1 Pojmové vymezení
1. 2 Základní otázky tvorby a využití systému
1. 3 Cíle systému plánů a rozpočtů
1. 4 Časová dimenze systému
1. 5 Tvorba systému plánů a rozpočtů firmy jako celku
1. 6 Transformace podnikových plánů a rozpočtů na nižší úrovně
1. 7 Systém plánů a rozpočtů jako nástroj komunikace a koordinace
1. 8 Využití systému jako motivačního nástroje hmotné zainteresovanosti
1. 9 Formy rozpočtů a jejich vývoj
1. 10 Kontrola plnění rozpočtů

2. Řízení režijních nákladů
2. 1 Vymezení problematiky
2. 2 Rozpočet režijních nákladů
2. 3 Struktura rozpočtu režijních nákladů
2. 4 Metody sestavování rozpočtů režijních nákladů
2. 5 Kontrola plnění rozpočtu

3. Rozdílové metody řízení hospodárnosti jednicových nákladů
3. 1 Úhrnné a rozdílové metody řízení hospodárnosti
3. 2 Využití rozdílových metod v operativním řízení hospodárnosti
3. 3 Normová metoda řízení hospodárnosti

4. Metoda standardních nákladů a výnosů (Standard Costing)
4. 1 Vymezení problematiky
4. 2 Zavedení metody standardních nákladů
4. 3 Stanovení standardů
4. 4 Sledování skutečného průběhu a odchylek hodnocené činnosti od standardu
4. 5 Analýza odchylek

5. Zadání příkladů k samostatnému vypracování
 
Modul č. 5: Skripta pro samostudium – VYUŽITÍ INFORMACÍ MANAŽERSKÉHO ÚČETNICTVÍ PRO ROZHODOVÁNÍ

1. Vztah nákladového účetnictví a účetnictví pro rozhodování
1. 1 Vymezení problematiky
1. 2 Typy rozhodovacích úloh

 
2. Rozhodování na existující kapacitě
2. 1 Obecná východiska a členění úloh na kapacitě
2. 2 Řešení úloh na kapacitě
2. 3 Vyjádření citlivosti v úlohách CVP
2.4 Předpoklady efektivního řešení úloh na existující kapacitě

3. Investiční rozhodování (rozhodování o budoucí kapacitě)
3. 1 Obecná východiska a členění rozhodovacích úloh o budoucí kapacitě
3. 2 Metody řešení úloh o budoucí kapacitě
3. 3 Metody založené na propočtu perpetuity
3. 4 Faktory ovlivňující výši diskontní sazby
3. 5 Vyjádření přínosů investičních projektů
3. 6 Vzájemně se vylučující projekty s různou dobou ekonomické životnosti

4. Zadání příkladů k samostatnému vypracování

Modul č. 6: Jednodenní seminář

1. Workshop k řešení zadaných příkladů
2. Shrnutí kurzu
3. Otázky a odpovědi
4. Příprava na závěrečný test

prof. Ing. Bohumil Král, CSc.

Bohumil Král je členem Katedry manažerského účetnictví Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze. Působí jako vyučující a obsahový garant kurzů na Pražské mezinárodní manažerské škole při VŠE, jako předseda dozorčí rady společnosti JUTA, a. s. a akademické rady České asociace finančního řízení (CAFIN). Vedle svých vědeckých a publikačních aktivit se podílí na zpracování projektů manažerského řízení v řadě podniků. Významně se také angažuje v oblasti profesního účetního vzdělávání. Je předsedou Komitétu pro certifikaci a vzdělávání Svazu účetních. Do roku 2007 byl členem Rady Komory auditorů a předsedou výboru pro auditorské zkoušky. V letech 2000 - 2003 pracoval jako reprezentant ČR ve Vzdělávacím výboru Mezinárodní federace účetních (IFAC). V letech 2004 - 2005 byl prezidentem Evropské účetní asociace (EAA). V současné době je členem Výboru pro koordinaci vzdělávání a profesní zkoušky Rady pro veřejný dohled nad auditem.