Logo AIVD
E-Learning

e-Seminář: Jak využít big data v obchodní praxi

Praktické příklady využití informací, které už ve firmě máte, k nastartování růstu i k úspoře nákladů

Termín: 7. 8. 2015

Firmy se doslova utápějí v datech z velkého množství vstupů. Postupně přestává stačit jednou měsíčně nasázet čísla do reportů a zhodnotit, jaký je stav. Rozhodující je umět s nasbíranými údaji správně pracovat. Neúplné či zpožděné analýzy mohou znamenat ztrátu obchodní příležitosti. Poznejte způsoby, jak s daty efektivně pracovat a vyzkoušejte uživatelsky přívětivé nástroje prostřednictvím našeho e-Semináře. Prostudujte si zaslané lekce z pohodlí domova či kanceláře v čase, který vám vyhovuje, a ověřte si své znalosti v interaktivních testech.

2 490 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl e-Semináře

Od nákupu přes výrobu, marketing, prodej až pro servisní činnosti jsou jednotlivé operace a jejich výstupy zaznamenávány do různých informačních systémů. Také samotné kontakty se zákazníky se stále více odehrávají čistě elektronicky (nákupy přes e-shopy, objednávky z webových stránek, servis poskytovaný formou internetových formulářů, call center a online podpory) nebo s podporou informačních systémů. To vede k dramatickému nárůstu objemu dat, která si firmy ukládají často jen pro případ potřeby.

Cílem e-semináře Jak využít big data v obchodní praxi je poskytnout srozumitelnou formou návody a ukázky toho, jaké jsou moderní přístupy k využívání firemních dat a informací v nich obsažených. Na příkladech si předvedeme, jak je možné s těmito daty pracovat, efektivně je zpracovávat a získávat z nich informace, které pomohou k větší produktivitě, k odstranění problematických situací, zlepšování nabídky pro zákazníky a zvýšení prodeje.

Na praktických příkladech si ukážeme, jak využít data zejména pro účely obchodních aktivit firem a zlepšování vztahů se zákazníky. Poradíme vám, jaké nástroje používat pro systematickou práci s daty a naučíme se, jak s jejich pomocí nacházet nové informace o příležitostech k růstu i místa, kde je potřeba činnost firmy zefektivnit a zlepšit. Bez komplikovaných IT výrazů se v jednotlivých lekcích zaměříme na příklady a na použitelnost každého představeného nástroje nebo postupu, upozorníme na trendy a na zkušenosti z praxe.

Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře

Komu je e-Seminář určen

e-Seminář Jak využít big data v obchodní praxi je určen obchodním ředitelům, finančním manažerům, odborníkům z oddělení controllingu, nákupu, marketingu a plánování. Vhodný je i pro jednatele a majitele menších firem.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Semináře se můžete seznámit zde.  

Program

Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu 3 měsíců. Nejpozději do 14 dnů od zaslání poslední lekce máte možnost prostřednictvím emailu položit doplňující dotaz vztahující se k obsahu lekce či tématu e-Semináře. Zprostředkujeme vám odpověď.

1. LEKCE (7. 8. 2015)

Kde vznikají ve firmě data a jak je efektivně zpracovávat

  • Hlavní činnosti, kde vznikají důležitá data; jak je zachycovat, zaznamenávat a zpracovávat
    • Důsledky rozdělení jednotného informačního prostředí
    • Výhody a nevýhody rozdělení systémů ve firmě
    • Možná řešení
  • Požadavky na informační systémy – podpora business procesů ve firmě a reporting   

    o   Možnosti práce s daty při použití jednoho hlavního ERP systému 

    o   Jak pracovat s daty z více než jednoho zdroje

  • Časté chyby ve výběru podpůrných systémů a jak se jich vyvarovat

    • Časté chyby při výběru vhodného informačního systému    
    •  Klíčové otázky pro dodavatele a kritéria výběru systému
  • Nástroje pro sběr dat – jak doplnit dílčí chybějící údaje         

  • Zpracovávání dat, přístupy, možnosti, výhody a nevýhody jednotlivých variant  

 

2. LEKCE (14. 8. 2015)

Práce s velkým množstvím strukturovaných dat – prodej, zboží, služby…

  • Jak se orientovat v explozi velkých dat
  • Příklady práce se strukturovanými daty
  • Zvyšování požadavků na rychlost zpracování a podrobnost informací
  • Metody a nástroje pro práci s velkým množstvím dat
    • Tradiční řešení v rámci IT
    • Self-service Business Intelligence nástroje
  • Jaké nástroje využít a jak hledat podstatné informace

 

3. LEKCE (21. 8. 2015)

Práce s nestrukturovanými daty – telefonní hovory, texty, komentáře, doporučení,…

  • Vynucené změny přístupu k zákazníkům a obchodní příležitosti
  • Jak efektivně pracovat s opravdovými big daty
  • Data o lokalizaci, texty, hovory, obrázky, komentáře, poznámky
    • Data o lokaci
    • E-maily, texty, obrázky
  • Jak vybrat správný nástroj pro zpracování big dat
  • Řešení pro big data nezávislá na velkých dodavatelích

 

4.    LEKCE (28. 8. 2015)

Jak využít všechny typy informací ke zlepšení výkonnosti firmy a získání výhody před konkurencí

  • Jaké jsou trendy nejen pro big data
  • Měření úspěšnosti marketingových a obchodních aktivit
  • Využití sociálních sítí
  • Jak rozpoznat důležitou informaci či trend
  • Role IT oddělení ve firmě orientované na práci s informacemi

Ing. Petr Skokan, MBA

Petr Skokan získal za svoji dvacetiletou praxi zkušenosti zejména v oblasti prodeje, marketingu a zákaznického servisu. Byl odpovědný za prodej a rozvoj obchodu s velkými nadnárodními zákazníky ve firmách jako Siemens nebo Ericsson v České republice i v zahraničí. Nyní se věnuje internetovým projektům a jako konzultant pomáhá rozvíjet obchodní činnost malých a středních firem.