Logo AIVD
E-Learning

e-Seminář: Obchodní němčina ve firemní praxi

Nenaučíme vás perfektně německy, ale vybavíme vás tím nejužitečnějším pro okamžité použití v praxi

Termín: 17. 4. 2015

Potřebujete si trochu oprášit znalosti němčiny, ale nemáte čas, a navíc byste se rádi zaměřili přímo na obchodní oblast? V takovém případě je právě vám určen náš e-Seminář, který vás prostřednictvím praktických ukázek provede jazykovými nástrahami obchodní komunikace v němčině. Zaslané lekce si budete moci prostudovat v pohodlí domova či kanceláře v čase, který Vám vyhovuje.

1 990 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl e-Semináře

Cílem e-Semináře Obchodní němčina ve firemní praxi je poskytnout účastníkům užitečné informace pro snazší komunikaci s německy mluvícími obchodními partnery. Kromě zopakování nejdůležitější gramatiky, bez jejíž znalosti se v obchodním styku neobejdeme, se zaměříme na specifické fráze a obchodní slovní zásobu, kterou si názorně demonstrujeme na příkladech z přímo z této oblasti.

Zaměříme se především na písemnou komunikaci a na různé příležitosti firemní prezentace. Vybavíme vás slovní zásobou, která se vám bude při nejčastějších typech obchodních jednání hodit. Navíc vám dáme praktická doporučení, jak si počínat, abyste byli v tomto specifickém jazykovém prostředí úspěšní.

Představíme si nejčastější situace, kdy je třeba oslovit obchodního partnera či reagovat na podnět zákazníka. Vše si názorně demonstrujeme na ukázkách z praxe, které vám mohou posloužit jako vzory k vlastnímu vyjádření. Nebude chybět například vyřizování reklamace, zdvořilé, ale důrazné upomínání obchodního partnera za nedodržení podmínek platby, užitečné rady k získávání kontaktů na veletrzích a jejich následnému využití či důležité informace pro personalisty k navázání spolupráce s německy mluvícími pracovníky.

Lekce jsou zpracovány v německém jazyce!

Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře

Komu je e-Seminář určen

e-Seminář Obchodní němčina ve firemní praxi je určen mírně pokročilým uživatelům německého jazyka (přibližně úroveň B1), kteří se dorozumí v běžných konverzačních tématech či ovládají pasivně německý jazyk, ale potřebují si doplnit slovní zásobu, důležité fráze a seznámit se s jazykovými zvyklostmi specifickými pro obchodní styk. Zvláště užitečný bude osobám samostatně výdělečně činným, podnikajícím v německy mluvících zemích, manažerům exportních firem, účetním, finančním ředitelům, pracovníkům oddělení prodeje, referentům či sekretářkám. Využít jej mohou také obchodní školy k výuce, obce, které uzavírají smlouvy se zahraničními firmami, a všichni, kteří se chtějí v obchodní němčině zdokonalit.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Semináře se můžete seznámit zde.  

Program

Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu jednoho roku.

1. Lektion (17. 4. 2015)

Handelskorrespondenz

  • Worauf muss man bei Geschäftsbriefen achten? (Äußere Form des Geschäftsbriefes; Grußformeln; Das Schema des Geschäftsbriefes; Allgemeine Abkürzungen im Geschäftsverkehr)
  • Perfekte Geschäfts-E-Mails schreiben und beantworten (Der richtige Aufbau einer E-Mail; E-Mail-Signatur; Was sollte man in Geschäfts-E-Mails vermeiden)
  • Von der Anfrage zum Angebot (Eine schriftliche Anfrage stellen; Ein perfektes Angebot erstellen; Einzelheiten des Angebotes; Wörter und Wendungen)
  • Einen Auftrag oder eine Bestellung erteilen (Auftragsbestätigung)
  • Deutsche Grammatik (Die Wortstellung im Hauptsatz; Die Wortstellung in Fragen; Die Wortstellung im Nebensatz; Deutsche Konjunktionen)
2. Lektion (24. 4. 2015)

Der Weg zum Kunden

  • Gute Qualität hat ihren Preis (Zahlungsbedingungen; Preise, Rabatt, Skonto; Rechnung)
  • Die Ware unterwegs (Versand, Versandanzeige; Lieferbedingungen – Incoterms; Entschuldigung für verspätete Lieferung)
  • Mahnung (Erste Mahnung; Zweite Mahnung; Dritte Mahnung)
  • Reklamationen (Einen Beschwerdebrief schreiben; Eine Reklamation beantworten)
  • Deutsche Grammatik (Vorgangspassiv; Zustandpassiv; Passiv mit Modalverb)

 

3. Lektion (30. 4. 2015)

Das neue Produkt präsentieren

  • Messen in Deutschland (Übersicht der Messestädte in Deutschland)
  • Was macht eine erfolgreiche Messebeteiligung aus? (Checkliste – Messeplanung; Anmeldung zur Messe)
  • Am Messestand (Exponate und Dienstleistungen präsentieren; Messegespräche führen; Gesprächnotizen machen)
  • Nachmessekontakte aufnehmen (Messe – Nachfassbriefe; Telefonate nach der Messe)
  • Deutsche Grammatik (Infinitiv ohne zu; Infinitivsätze; Dass- und Infinitivsätze mit zu)

 

4. Lektion (7. 5. 2015)

Personalmanagement

  • Personalsuche (Stellenausschreibung; Anforderungsprofil; Personalauswahl)
  • Mitarbeiter einstellen (Arbeitsvertrag, Sozialversicherung und Steuerpflicht; Personalkosten)
  • Betriebliche Weiterbildung (Art der Schulungen; Mitarbeiter motivieren)
  • Mitarbeiterbewertung (Mitarbeiterprofil; Mitarbeitergespräche) 
  • Deutsche Grammatik (Konjunktiv II; Konjunktiv II der Modalverben; Konjunktiv II Vergangenheit)

PhDr. Alena Nekovářová

Alena Nekovářová vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1998 založila soukromou jazykovou školu ASSET v Českých Budějovicích, kde působí jako ředitelka a lektorka jazykových kurzů němčiny a češtiny pro cizince. Dále se zabývá překladatelskou a tlumočnickou činností. Je autorkou a spoluautorkou řady jazykových učebnic němčiny a češtiny pro cizince, z nichž učebnice Čeština pro život získala 2. místo v soutěži Nejkrásnější kniha ČR 2006. Vytvořila a spravuje webové stránky www.nj.cz a www.czechforlife.cz. Podílí se na mezinárodních vzdělávacích projektech podporovaných EU. Je členkou Jihočeské hospodářské komory a Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka.

Také doporučujeme