Cíl e-Semináře
Cílem e-Semináře Obchodní němčina ve firemní praxi je poskytnout účastníkům užitečné informace pro snazší komunikaci s německy mluvícími obchodními partnery. Kromě zopakování nejdůležitější gramatiky, bez jejíž znalosti se v obchodním styku neobejdeme, se zaměříme na specifické fráze a obchodní slovní zásobu, kterou si názorně demonstrujeme na příkladech z přímo z této oblasti.
Zaměříme se především na písemnou komunikaci a na různé příležitosti firemní prezentace. Vybavíme vás slovní zásobou, která se vám bude při nejčastějších typech obchodních jednání hodit. Navíc vám dáme praktická doporučení, jak si počínat, abyste byli v tomto specifickém jazykovém prostředí úspěšní.
Představíme si nejčastější situace, kdy je třeba oslovit obchodního partnera či reagovat na podnět zákazníka. Vše si názorně demonstrujeme na ukázkách z praxe, které vám mohou posloužit jako vzory k vlastnímu vyjádření. Nebude chybět například vyřizování reklamace, zdvořilé, ale důrazné upomínání obchodního partnera za nedodržení podmínek platby, užitečné rady k získávání kontaktů na veletrzích a jejich následnému využití či důležité informace pro personalisty k navázání spolupráce s německy mluvícími pracovníky.
Lekce jsou zpracovány v německém jazyce!
Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře.
Komu je e-Seminář určen
e-Seminář Obchodní němčina ve firemní praxi je určen mírně pokročilým uživatelům německého jazyka (přibližně úroveň B1), kteří se dorozumí v běžných konverzačních tématech či ovládají pasivně německý jazyk, ale potřebují si doplnit slovní zásobu, důležité fráze a seznámit se s jazykovými zvyklostmi specifickými pro obchodní styk. Zvláště užitečný bude osobám samostatně výdělečně činným, podnikajícím v německy mluvících zemích, manažerům exportních firem, účetním, finančním ředitelům, pracovníkům oddělení prodeje, referentům či sekretářkám. Využít jej mohou také obchodní školy k výuce, obce, které uzavírají smlouvy se zahraničními firmami, a všichni, kteří se chtějí v obchodní němčině zdokonalit.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Semináře se můžete seznámit zde.
Program
Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu jednoho roku.
1. Lektion (17. 4. 2015)
Handelskorrespondenz
- Worauf muss man bei Geschäftsbriefen achten? (Äußere Form des Geschäftsbriefes; Grußformeln; Das Schema des Geschäftsbriefes; Allgemeine Abkürzungen im Geschäftsverkehr)
- Perfekte Geschäfts-E-Mails schreiben und beantworten (Der richtige Aufbau einer E-Mail; E-Mail-Signatur; Was sollte man in Geschäfts-E-Mails vermeiden)
- Von der Anfrage zum Angebot (Eine schriftliche Anfrage stellen; Ein perfektes Angebot erstellen; Einzelheiten des Angebotes; Wörter und Wendungen)
- Einen Auftrag oder eine Bestellung erteilen (Auftragsbestätigung)
- Deutsche Grammatik (Die Wortstellung im Hauptsatz; Die Wortstellung in Fragen; Die Wortstellung im Nebensatz; Deutsche Konjunktionen)
2. Lektion (24. 4. 2015)
Der Weg zum Kunden
- Gute Qualität hat ihren Preis (Zahlungsbedingungen; Preise, Rabatt, Skonto; Rechnung)
- Die Ware unterwegs (Versand, Versandanzeige; Lieferbedingungen – Incoterms; Entschuldigung für verspätete Lieferung)
- Mahnung (Erste Mahnung; Zweite Mahnung; Dritte Mahnung)
- Reklamationen (Einen Beschwerdebrief schreiben; Eine Reklamation beantworten)
- Deutsche Grammatik (Vorgangspassiv; Zustandpassiv; Passiv mit Modalverb)
3. Lektion (30. 4. 2015)
Das neue Produkt präsentieren
- Messen in Deutschland (Übersicht der Messestädte in Deutschland)
- Was macht eine erfolgreiche Messebeteiligung aus? (Checkliste – Messeplanung; Anmeldung zur Messe)
- Am Messestand (Exponate und Dienstleistungen präsentieren; Messegespräche führen; Gesprächnotizen machen)
- Nachmessekontakte aufnehmen (Messe – Nachfassbriefe; Telefonate nach der Messe)
- Deutsche Grammatik (Infinitiv ohne zu; Infinitivsätze; Dass- und Infinitivsätze mit zu)
4. Lektion (7. 5. 2015)
Personalmanagement
- Personalsuche (Stellenausschreibung; Anforderungsprofil; Personalauswahl)
- Mitarbeiter einstellen (Arbeitsvertrag, Sozialversicherung und Steuerpflicht; Personalkosten)
- Betriebliche Weiterbildung (Art der Schulungen; Mitarbeiter motivieren)
- Mitarbeiterbewertung (Mitarbeiterprofil; Mitarbeitergespräche)
- Deutsche Grammatik (Konjunktiv II; Konjunktiv II der Modalverben; Konjunktiv II Vergangenheit)