Cíl semináře
Seminář Řízení malé a střední firmy vám ukáže, jak dobře vést, motivovat a odměňovat své zaměstnance a plně využít tyto dovednosti ve vaší manažerské praxi. Nedílnou součástí je i předcházení kritickým i kalamitním situacím, které mohou nastat jak u jednotlivce, tak u celého týmu. Zaměříme se také na výběr správných zaměstnanců, který je klíčový pro práci každého ředitele.
Prohlédněte si podrobný program.
Komu je seminář určen
Seminář je určen manažerům malých a středních firem, kteří chtějí být efektivní ve své práci a zároveň poskytnout motivující prostředí pro své podřízené. Je pro všechny, kterým jde o rozvoj a větší rozmach firmy skrze potenciál svých podřízených, a pro ty, kteří si chtějí udržet a zvýšit dlouhodobou konkurenceschopnost na trhu. Tento přístup zároveň vytváří podmínky a atmosféru, která pomáhá udržet kvalitní zaměstnance ve firmě a budovat ji strategičtěji.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou elektronické podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd.
PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9,00-15,30 hod.)
Vedení
- Role vedoucího
- Rozvíjení vyváženého stylu vedení
- Flexibilita vedení
- Jaký zvolit styl vedení
- Pochopení a management skupinového chování
- Praktické vedení
Zácvikový proces (plán) nových zaměstnanců ve firmě
- Co chtít od nového zaměstnance po 1. týdnu, 1. měsíci, 1. kvartále – jak sestavit zácvikový plán
- Jaké rozpoznat včasné signály, že nový zaměstnanec bude nebo nebude posilou týmu
- Možnosti řešení při neplnění nastavených očekávání
Metody a způsoby řízení a hodnocení pracovního výkonu
- Stanovení plánů a cílů pro obchodníky (čtvrtletní, pololetní, roční)
- Jak kontrolovat a hodnotit výsledky celkově
- Jak vyjádřit kritiku a jak vést hodnoticí pohovory se zaměstnancem způsobem, který by ho/ji motivoval k lepším výkonům
Systém odměňování
- Základní složka + motivační složka
- Jakou část motivační složky navázat na výkon jednotlivce a jakou část svázat s výkonem celého týmu
- Klady a zápory různých typů systému odměňování používané v prodejní činnosti
- Doplňkové formy mzdy
- Má smysl zavádět i další speciální odměny a prémie, když obchodníci mají provize z prodejů?
- Benefity finanční x nefinanční – zajímá obchodníky i něco jiného než provize?
Kritické a havarijní situace v řízení jednotlivých zaměstnanců/obchodníků a prodejních týmů
- Co dělat v případě poklesu motivace jednotlivce a co dělat v případě poklesu motivace celého týmu – jak zabránit šíření „blbé nálady“
- Jak postupovat v případě „nejlepšího zaměstnance“, který chce odejít
- Co dělat, pokud zjistíme, že podřízený spolupracuje s konkurencí
- Jak se chránit před odlivem zákazníků spolu s odchodem obchodníka ke konkurenci
- Jak zabránit fyzickému přenosu kontaktů, dokumentů, nabídek a dalších dat ke konkurenci při odchodu obchodníka z firmy