Logo AIVD
Seminář

Seminář: Bezpečný elektronický podpis (7)

Principy, možnosti využití a jeho aplikace v praxi

Termín: 12. 10. 2011

Pojem elektronický podpis je vám už jistě dobře známý. Je vám však dostatečně známé jeho praktické využití, zajištění pravidel, principů a bezpečnostních požadavků, aby mohl bez rizik nahradit komunikaci papírovou? Vyznáte se v klíčových pojmech a legislativě? Seminář Vás seznámí se základními technologickými, organizačními a právními aspekty elektronického podpisu a umožní Vám vyvarovat se závažných pochybení.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře:

Elektronická komunikace různého druhu je už dnes samozřejmostí. Jednou z jejích základních kamenů je elektronický podpis, který byl zaveden do praxe zákonem č. 227/2000 Sb. a pozdější novelou č. 226/2002 Sb. Mnozí zaměstnanci firem denně využívají elektronický podpis pro komunikaci s bankami. Zaměstnanci státní správy a samosprávy jsou často zodpovědní za elektronickou komunikaci úřadů s občany, která je rovněž postavena na elektronickém podpisu.

Seminář seznámí posluchače s principem elektronického podpisu, potřebnými technologiemi, organizačními a právními aspekty. Účastníci se dozvědí, jak správně a bezpečně využívat elektronickou komunikaci, jak a kde žádat o certifikát, jak podepsat a zašifrovat e-mail, a řadu dalších praktických informací.

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen:

Seminář Bezpečný elektronický podpis je určen majitelům firem, manažerům, zaměstnancům finančních oddělení, účetním, IT specialistům, starostům a pracovníkům státní správy a samosprávy.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde

Program celodenního semináře (9:00 – 15:30)

 

  • Základní atributy bezpečnosti (popis požadavků na bezpečnost dat), vysvětlení kryptografických principů 

    – Vysvětlení a definice klíčových pojmů ve spojení s elektronickým podpisem

    – Legislativní požadavky (evropská a česká legislativa spojená s elektronickým podpisem)

    – Certifikát

  • Co to je certifikát?
  • Typy certifikátů
  • Proces vydání certifikátu
  • Vytváření elektronického podpisu
  • Obnova a zneplatnění certifikátu
  • Časové razítko (co je a k čemu se užívá)

    – Poskytovatel certifikačních služeb, využití v praxi (jak fungují a k čemu se využívají certifikační autority

    – PKI (popis technik spojených s využíváním infrastruktury veřejného klíče)

    – Ukázky z praxe – řešení a postupy

  • Jak žádat o certifikát
  • Kam jít pro certifikát
  • Jak nainstalovat certifikát
  • Jak nastavit poštovní účet
  • Jak podepsat a zašifrovat e-mail
  • Jak zkontrolovat elektronický podpis
  • Když je nutné certifikát zneplatnit
  • Seznam zneplatněných certifikátů – CRL
  • Ukázka časového razítka
  • Příklady aplikací využívajících PKI v praxi

Ing. Lenka Capoušková

Lenka Capoušková se věnuje technologii certifikátů a certifikačních autorit řadu let, nejprve ve funkci produkt managera projektu Certifikační autority I.CA v rámci PVT, a.s., po založení společnosti První certifikační autorita, a.s., pracovala jako její ředitelka do října 2004. Současně také působila jako místopředseda představenstva společnosti. Nyní působí ve společnosti v pozici obchodního ředitele pro mezinárodní obchod. Dále pak zastává pozici místopředsedy představenstva D. Trust Certifikačné autority, a.s., partnerské společnosti poskytující certifikační služby na Slovensku.