Chatovací roboti – budoucnost marketingu

  

Co je to chatbot?

Zkratka chatovací bot česky znamená povídací robot. Je to naprogramovaná aplikace, která dokáže podle předem připravených scénářů mluvit se zákazníkem. Chatbot umí pomoci s výběrem konkrétního produktu, odpovídá na nejčastěji pokládané dotazy nebo nasměruje návštěvníka na stránku s informacemi. Povídací robot umí všechno, co mu řeknete, že má umět.

Na jaké platformě chatbot funguje ideálně?

Na Facebook Messengeru. Podívejte se na chování lidí kolem sebe. Ti neotvírají s nadšením své e-mailové schránky, aby zjistili, kdo jim napsal. Pro kontakt se svými přáteli a rodinou používají nejrůznější aplikace určené jenom na komunikaci. Facebook Messenger je momentálně nejsilnější, používá ho přes 1,3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. V září 2017 Facebook představil i možnost tvorby jednoduchých chatbotů přímo v reklamním účtu. Messenger boty mají k dispozici všechny firmy na pár kliknutí. A jak ukazují čísla, je s nimi možné dosáhnout parádních výsledků. Chytří podnikatelé a marketéři chatboty už dnes využívají jako součást svého marketingu i prodeje na internetu.

V čem tkví síla chatbotů?

Lidé se chtějí na internetu bavit podobně jako v živém světě. Chvíli mluvím já, pak chvíli ty, pak zase já a pak zase ty. Takhle se člověk může bavit přes chatovací aplikace, proto jsou tak oblíbené. I v e-mail marketingu jsou emailové automaty daleko efektivnější než plošné zprávy. Jsou víc osobní a reagují na to, co si příjemce vyžádal. Je úkolem firmy předat zákazníkovi potřebné informace ideálně interaktivní formou. Ne hodit všechno na hromadu, zveřejnit to na webových stránkách a nechat návštěvníka, ať si najde to, co potřebuje. Messenger boti dokážou uživatele zapojit a dovést ho, kam on potřebuje.

Další články

Flexinovela zákoníku práce schválena: Změny platí už od 1. 6.

Poslanecká sněmovna schválila v pátek 7. března dlouho očekávanou flexibilní novelu zákoníku práce. V jaké podobě byla novela přijata? A jaké...

Převod financování nepedagogů na zřizovatele se odkládá na 1. 1. 2026

Převedení financování nepedagogů na zřizovatele škol vyžaduje více času. Ministr školství odložil účinnost této změny na 1. 1. 2026.

Nová slovenská daň potrápí i české firmy

Slovensko od 1. 4. 2025 zavádí daň z finančních transakcí, která se týká i českých subjektů.

AI Akt poprvé v akci od 2. 2. 2025

Od srpna 2024 je v platnosti AI Akt – nařízení, které stanovuje jednotná pravidla pro využívání umělé inteligence v Evropské...

Zaměstnávání OZP a OZZ v roce 2025: Nová pravidla od 1. 1.

S účinností od 1. ledna 2025 došlo k významným změnám v zaměstnávání osob se zdravotním postižením (OZP). Novela zákona č....

EU chce víc chránit lesy. Přísná pravidla pro firmy prošla vládou

V probíhající koaliční krizi zapadlo rozhodnutí, které může zásadně ovlivnit českou ekonomiku. Vláda schválila návrh, který zavádí kontroverzní evropské nařízení...