Chatovací roboti – budoucnost marketingu
Co je to chatbot?
Zkratka chatovací bot česky znamená povídací robot. Je to naprogramovaná aplikace, která dokáže podle předem připravených scénářů mluvit se zákazníkem. Chatbot umí pomoci s výběrem konkrétního produktu, odpovídá na nejčastěji pokládané dotazy nebo nasměruje návštěvníka na stránku s informacemi. Povídací robot umí všechno, co mu řeknete, že má umět.
Na jaké platformě chatbot funguje ideálně?
Na Facebook Messengeru. Podívejte se na chování lidí kolem sebe. Ti neotvírají s nadšením své e-mailové schránky, aby zjistili, kdo jim napsal. Pro kontakt se svými přáteli a rodinou používají nejrůznější aplikace určené jenom na komunikaci. Facebook Messenger je momentálně nejsilnější, používá ho přes 1,3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. V září 2017 Facebook představil i možnost tvorby jednoduchých chatbotů přímo v reklamním účtu. Messenger boty mají k dispozici všechny firmy na pár kliknutí. A jak ukazují čísla, je s nimi možné dosáhnout parádních výsledků. Chytří podnikatelé a marketéři chatboty už dnes využívají jako součást svého marketingu i prodeje na internetu.
V čem tkví síla chatbotů?
Lidé se chtějí na internetu bavit podobně jako v živém světě. Chvíli mluvím já, pak chvíli ty, pak zase já a pak zase ty. Takhle se člověk může bavit přes chatovací aplikace, proto jsou tak oblíbené. I v e-mail marketingu jsou emailové automaty daleko efektivnější než plošné zprávy. Jsou víc osobní a reagují na to, co si příjemce vyžádal. Je úkolem firmy předat zákazníkovi potřebné informace ideálně interaktivní formou. Ne hodit všechno na hromadu, zveřejnit to na webových stránkách a nechat návštěvníka, ať si najde to, co potřebuje. Messenger boti dokážou uživatele zapojit a dovést ho, kam on potřebuje.