Logo AIVD
Seminář

Seminář: BEZPEČNÝ ELEKTRONICKÝ PODPIS (4)

Pozitivní efekty i rizika, kterým je třeba se vyhnout při zavádění do praxe

Termín: 2. 2. 2010

Pojem elektronický podpis je Vám už jistě dobře známý. Je Vám však dostatečně známé jeho praktické využití, zajištění pravidel, principů a bezpečnostních požadavků, aby mohl bez rizik nahradit komunikaci papírovou? Vyznáte se v klíčových pojmech a legislativě?

4 950 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl semináře: 

    Elektronická komunikace různého druhu je už dnes samozřejmostí. Jednou z jejích základních kamenů je elektronický podpis, který byl zaveden do praxe zákonem č. 227/2000 Sb. a pozdější novelou č. 226/2002 Sb. Mnozí zaměstnanci firem denně využívají elektronický podpis pro komunikaci s bankami. Zaměstnanci státní správy a samosprávy jsou často zodpovědní za elektronickou komunikaci úřadů s občany, kde je elektronický podpis základem. 

    Seminář „ELEKTRONICKÝ PODPIS“seznámí posluchače s principem elektronického podpisu, potřebnými technologiemi, organizačními a právními aspekty. Účastníci se dozví, jak správně a bezpečně využívat elektronickou komunikaci a elektronický podpis, jak a kde žádat o certifikát, jak podepsat a zašifrovat e-mail, a řadu dalších praktických informací.

    Komu je seminář určen:

    Seminář „ELEKTRONICKÝ PODPIS“ je určen majitelům firem, manažerům, zaměstnancům finančních oddělení, účetním, IT specialistům, starostům a pracovníkům státní správy a samosprávy.

    Podmínky účasti:

    Jsou k vaší dispozici zde

    Přehled obsahu semináře:

    • Co je elektronický podpis, definice klíčových pojmů
    • Základní atributy bezpečnosti (popis požadavků na bezpečnost dat)
    • Evropská a česká legislativa spojená s elektronickým podpisem – zákony 227/2000 Sb. a 226/2002 Sb.
    • Certifikát pro elektronický podpis

    – Co je certifikát

    – Typy certifikátů

    – Proces vydání certifikátu

    – Vytváření elektronického podpisu

    – Obnova a zneplatnění certifikátu

    – Časové razítko – co je a k čemu se užívá

    • Poskytovatel certifikačních služeb, využití v praxi – jak fungují a k čemu se využívají certifikační autority
    • PKI – popis technik spojených s využíváním infrastruktury veřejného klíče
    • Ukázky z praxe – řešení a postupy

    – Jak žádat o certifikát elektronického podpisu

    – Kam jít pro certifikát

    – Jak nainstalovat certifikát

    – Jak nastavit poštovní účet

    – Jak podepsat a zašifrovat e-mail

    – Jak zkontrolovat elektronický podpis

    – Když je nutné certifikát zneplatnit

    – Seznam zneplatněných certifikátů – CRL

    – Ukázka časového razítka

    – Příklady aplikací využívajících PKI v praxi

    Ing. Petr Budiš, Ph.D.

    Petr Budiš je generálním ředitelem společnosti První certifikační autorita, a.s., která je v současnosti největším poskytovatelem komplexních služeb vydávání a správy certifikátů v ČR. Je autorem knihy "Elektronický podpis a jeho aplikace v praxi" a spoluautorem publikace "Elektronické komunikace".