Cíl e-Semináře
Od nákupu přes výrobu, marketing, prodej až pro servisní činnosti jsou jednotlivé operace a jejich výstupy zaznamenávány do různých informačních systémů. Také samotné kontakty se zákazníky se stále více odehrávají čistě elektronicky (nákupy přes e-shopy, objednávky z webových stránek, servis poskytovaný formou internetových formulářů, call center a online podpory) nebo s podporou informačních systémů. To vede k dramatickému nárůstu objemu dat, která si firmy ukládají často jen pro případ potřeby.
Cílem e-semináře Jak využít big data v obchodní praxi je poskytnout srozumitelnou formou návody a ukázky toho, jaké jsou moderní přístupy k využívání firemních dat a informací v nich obsažených. Na příkladech si předvedeme, jak je možné s těmito daty pracovat, efektivně je zpracovávat a získávat z nich informace, které pomohou k větší produktivitě, k odstranění problematických situací, zlepšování nabídky pro zákazníky a zvýšení prodeje.
Na praktických příkladech si ukážeme, jak využít data zejména pro účely obchodních aktivit firem a zlepšování vztahů se zákazníky. Poradíme vám, jaké nástroje používat pro systematickou práci s daty a naučíme se, jak s jejich pomocí nacházet nové informace o příležitostech k růstu i místa, kde je potřeba činnost firmy zefektivnit a zlepšit. Bez komplikovaných IT výrazů se v jednotlivých lekcích zaměříme na příklady a na použitelnost každého představeného nástroje nebo postupu, upozorníme na trendy a na zkušenosti z praxe.
Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře.
Komu je e-Seminář určen
e-Seminář Jak využít big data v obchodní praxi je určen obchodním ředitelům, finančním manažerům, odborníkům z oddělení controllingu, nákupu, marketingu a plánování. Vhodný je i pro jednatele a majitele menších firem.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Semináře se můžete seznámit zde.
Program
Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu 3 měsíců. Nejpozději do 14 dnů od zaslání poslední lekce máte možnost prostřednictvím emailu položit doplňující dotaz vztahující se k obsahu lekce či tématu e-Semináře. Zprostředkujeme vám odpověď.
1. LEKCE (7. 8. 2015)
Kde vznikají ve firmě data a jak je efektivně zpracovávat
- Hlavní činnosti, kde vznikají důležitá data; jak je zachycovat, zaznamenávat a zpracovávat
- Důsledky rozdělení jednotného informačního prostředí
- Výhody a nevýhody rozdělení systémů ve firmě
- Možná řešení
-
Požadavky na informační systémy – podpora business procesů ve firmě a reporting
o Možnosti práce s daty při použití jednoho hlavního ERP systému
o Jak pracovat s daty z více než jednoho zdroje
-
Časté chyby ve výběru podpůrných systémů a jak se jich vyvarovat
- Časté chyby při výběru vhodného informačního systému
- Klíčové otázky pro dodavatele a kritéria výběru systému
-
Nástroje pro sběr dat – jak doplnit dílčí chybějící údaje
-
Zpracovávání dat, přístupy, možnosti, výhody a nevýhody jednotlivých variant
2. LEKCE (14. 8. 2015)
Práce s velkým množstvím strukturovaných dat – prodej, zboží, služby…
- Jak se orientovat v explozi velkých dat
- Příklady práce se strukturovanými daty
- Zvyšování požadavků na rychlost zpracování a podrobnost informací
- Metody a nástroje pro práci s velkým množstvím dat
- Tradiční řešení v rámci IT
- Self-service Business Intelligence nástroje
- Jaké nástroje využít a jak hledat podstatné informace
3. LEKCE (21. 8. 2015)
Práce s nestrukturovanými daty – telefonní hovory, texty, komentáře, doporučení,…
- Vynucené změny přístupu k zákazníkům a obchodní příležitosti
- Jak efektivně pracovat s opravdovými big daty
- Data o lokalizaci, texty, hovory, obrázky, komentáře, poznámky
- Data o lokaci
- E-maily, texty, obrázky
- Jak vybrat správný nástroj pro zpracování big dat
- Řešení pro big data nezávislá na velkých dodavatelích
4. LEKCE (28. 8. 2015)
Jak využít všechny typy informací ke zlepšení výkonnosti firmy a získání výhody před konkurencí
- Jaké jsou trendy nejen pro big data
- Měření úspěšnosti marketingových a obchodních aktivit
- Využití sociálních sítí
- Jak rozpoznat důležitou informaci či trend
- Role IT oddělení ve firmě orientované na práci s informacemi