Cíl e-semináře
Cílem našeho e-semináře Motivace a hodnocení zaměstnanců ve školství je poskytnout vám užitečné informace o profesním hodnocení pedagogů a dalších zaměstnanců ve školství.
V jednotlivých lekcích se podrobněji podíváme na typologii učitelů dle jejich přístupu k žákům, krizovou komunikaci, komunikaci s problémovými zaměstnanci.
Chybět nebudou ani tipy na motivační hodnocení pedagogického procesu a pracovního výkonu zaměstnanců, jejich sebehodnocení a leadership. Ukážeme si, jak jednat v krizových situacích a jak využít hodnocení ve svůj prospěch.
Eliminujte negativní vlivy problémových spolupracovníků a podpořte pozitivní klima Vaší školy – v našem e-semináři naleznete potřebné nástroje. Zkušený autor vychází z českého školního prostředí, nikoliv suché teorie a pomůže Vám hodnocení zavést do každodenní praxe bez větších problémů.
Klikněte zde pro detailní Program e-semináře.
Komu je e-seminář určen
E-seminář Motivace a hodnocení zaměstnanců ve školství je určen všem ředitelům škol a školských zařízení, případně dalším vedoucím osobám, které chtějí vybudovat kvalitní tým zaměstnanců a hodnocení využívat efektivně.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-semináře se můžete seznámit zde.
Program
Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost.
Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu 3 měsíců. Nejpozději do 14 dnů od zaslání poslední lekce máte možnost prostřednictvím emailu položit doplňující dotaz vztahující se k obsahu lekce či tématu e-semináře. Zprostředkujeme vám odpověď.
Z témat e-semináře vybíráme:
- Typologie učitelů a typologie třídních učitelů – typy, silné a slabé stránky a jak s nimi pracovat
- Společenská role učitele a role třídních učitelů v nastavení a zavádění změn ve výuce a klimatu třídy a školy
- Hodnocení procesů a výkonu – možnosti, úskalí a pasti systémů.
- Problémoví spolupracovníci a jak s nimi efektivně pracovat, resp. jak eliminovat jejich negativní vlivy
- Pozitivní motivace jako silný nástroj – nejnovější výzkumy spojené s pochvalou, pozitivní motivací (co se vyplácí, co ne a na co si dát pozor, aby konečný efekt nebyl spíše kontraproduktivní)
- Hodnoty, pravidla a aktivní tvorba pozitivního klimatu v učitelském kolektivu
- Příklady, praktické nástroje, doporučení i problémová rozhodnutí
- Důvěra a vzájemný respekt (nezbytné podmínky a způsoby realizace v praxi)
1. lekce: 25. 5. 2016 – Typologie učitelů a vliv jednotlivých typů na rozvoj žáka
- Zásady vedení týmů a lidí
- Plnění pracovních povinností
- Zóna pohodlí a její indikátory
- Obranné mechanismy
- Typologie učitelů dle jejich přístupu k žákům
2. lekce 1. 6. 2016: Krize, krizové situace a problémoví učitelé
- Vliv problémových učitelů na kvalitní vedení celého týmu
- Chování lídra v krizi a zvládání takových situací
- Prevence krizových situací
- Typologie problémových zaměstnanců, jejich popis a způsob efektivní komunikace s nimi
3. lekce 8. 6. 2016: Hodnocení výkonu a výsledku
- Formy správného hodnocení zaměstnanců a jejich výkonu a výsledku
- Scoreboardy a jejich forma, tvorba, nasazení a využití v praxi
- Silné a slabé stránky hodnocení a scoreboardů
- Metody a formy vhodné pro školské prostředí
4. lekce 15. 6. 2016: Problematika vnitřní a vnější motivace
- Nové poznatky v daném oboru
- Vhodné výzkumy v daném oboru a jejich dopady na školství
- Vhodné formy motivace a jejich nasazení ve škole