Logo AIVD
E-Learning

e-Seminář: Outsourcing a jeho přínos pro firmu

Co všechno vytěsnit z firmy, aniž by došlo ke ztrátě výkonnosti, a co si ponechat pro maximalizaci zisku

Termín: 4. 11. 2011

e-Seminář: Outsourcing a jeho přínos pro firmu

Outsourcing představuje pro firmy jeden z nástrojů, který pomáhá snižovat provozní a režijní náklady a zároveň je lépe řídit. Držte se přitom osvědčených zásad tak, aby konečný efekt nebyl právě opačný. Zároveň je nutné si uvědomit, že náklady nejsou tím jediným a nejdůležitějším důvodem pro vytěsnění procesů vně firmy!

1 990 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl e-Semináře:

Neustálý tlak na řízení a snižování nákladů firem vede manažery k vytěsňování některých „neproduktivních“ procesů vně firmy a jejich nákupu od externích poskytovatelů.

Otázkou zůstává, zda je to pro firmu efektivní v dlouhodobém horizontu, nebo jde pouze o krátkodobé vylepšení hospodářského výsledku jednoho roku. Z pohledu vlastníků firem by měl být jednoznačně sledován především cíl první. Jeho naplnění lze prostřednictvím outsourcingu dosáhnout pouze na základě důsledné analýzy vnitropodnikových procesů. Pro outsourcing mají být vybrány pouze takové, které s sebou nenesou konkurenční výhodu a nepřinášejí zákazníkovi přidanou hodnotu.

Management firmy se obvykle domnívá, že outsourcing pomůže výrazným způsobem zpřehlednit náklady na určitou funkční oblast firmy. Aby tomu tak fakticky bylo, je třeba rozebrat pohledem manažerského účetnictví do detailu veškeré okolnosti, náklady a rizika s outsourcingem spojené a převést je na kvantitativní údaje. Pouze poté si můžete odpovědět na otázku, zda je pro Vaši firmu výhodné realizovat proces / službu vlastními silami, anebo si najmout externího poskytovatele.

Ačkoli vytěsnění určitého procesu není krokem nevratným, je třeba si uvědomit, že se jedná o komplikovaný, časově a finančně náročný proces. V neposlední řadě je třeba věnovat důkladnou pozornost i výběru vhodného dodavatele služby či výrobku a následnému smluvnímu zabezpečení vzájemného vztahu.

Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře. 

Komu je e-Seminář určen:

Seminář Outsourcing a jeho přínos pro firmu je určen majitelům, ředitelům a finančním manažerům soukromých společností.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.   

Program e-Semináře:

 

Každý týden od nás obdržíte jednu lekci v elektronickém formátu. Záleží pouze na Vás, kdy si zaslaný materiál prostudujete. Na závěr každé lekce jsme pro Vás připravili soubor otázek, jejichž zodpovězením si ověříte, že jste dané tématice porozuměli. Správné odpovědi na otázky Vám zašleme vždy s následující lekcí.

 

  1. LEKCE (4. 11. 2011)

Identifikace procesů vhodných pro outsourcing

  • Vymezení základních pojmů a představení základní myšlenky outsourcingu
  • Rozdělení procesů na podpůrné a hlavní
  • Procesy vhodné k vytěsnění
  • Limity využití outsourcingu

 

  1. LEKCE (11. 11. 2011)

Důvody a klíčové faktory úspěchu outsourcingu

  • Důvody a cíle využívání outsourcingu
  • Hierarchizace cílů
  • Klíčové faktory pro úspěšný outsourcing
  • Případové studie

 

  1. LEKCE (18. 11. 2011)

Proces outsourcingu – Životní cyklus outsourcingu

  • Podniková strategie
  • Výběr vhodného poskytovatele
  • Smlouva a smluvní podmínky
  • Uvedení do života
  • Řízení vztahu
  • Proces ukončení

  1. LEKCE (25. 11. 2011)

Hodnocení přínosů a rizik outsourcingu

  • Náklady na outsourcing
  • Rizika outsourcingu
  • Chyby spojené s outsourcingem
  • Mýty o outsourcingu

Ing. Ladislav Tyll, MBA, Ph.D.

Ladislav Tyll působí od roku 2005 v obchodní a konzultační firmě TYLLCO s.r.o. Ladislav Tyll působí od roku 2005 v obchodní a konzultační firmě TYLLCO s.r.o. s orientací na podnikání v Ruské federaci. V rámci consultingu se zaměřuje mimo jiné na optimalizaci podnikových procesů, finanční plánování a transferové ceny. Současně přednáší na českých a zahraničních universitách (VŠE Praha, CMI-ESMA Barcelona, State University of Karaganda, Kazachstán).