Logo AIVD
Seminář

Seminář: ELEKTRONICKÝ PODPIS (1)

Jak to funguje a jak to zprovoznit v praxi

Termín: 13. 5. 2009

Jistě jste slyšeli o elektronickém podpisu jako o užitečném nástroji pro usnadnění úřední korespondence a komunikace se státní správou. Víte, jak zavést elektronický podpis ve své firmě, jaké vyžaduje technologie a za jakých podmínek může elektronický podpis nahradit Váš klasický podpis?

4 950 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře:

S elektronickou komunikací se setkáváme každý den. Zaměstnanci mnoha firem denně využívají elektronický podpis při komunikaci s bankami. Úřady státní správy a samosprávy jeho prostřednictvím komunikují s občany. Elektronický podpis garantuje příjemci bezpečné ověření identity podepisujícího, odesílatel má jistotu, že zpráva nebyla změněna v průběhu transportu.

Aby mohla elektronická komunikace nahradit komunikaci klasickou (papírovou), je nezbytné zajistit množství základních technologických, organizačních a právních aspektů. Praktický seminář Vás hlouběji seznámí s elektronickým podpisem, který byl zaveden do praxe zákonem č. 227/2000 Sb. a pozdější novelou č. 226/2002 Sb. Dozvíte se jak ho správně a zejména bezpečně využívat, jak a kde žádat o certifikát, jak podepsat a zašifrovat e-mail a řadu dalších praktických informací. Součástí semináře bude diskuse nad problémy, se kterými se můžete setkat v praxi.

Pro detailní obsah semináře klikněte na záložku Program.

Komu je seminář určen:

Seminář je vhodný zejména pro majitele firem, manažery, zaměstnance finančních oddělení, účetní, IT specialisty, starosty a další pracovníky státní správy a samosprávy.

Podmínky účasti:

Účastnický poplatek je nutné uhradit před konáním semináře. Účastník může zrušit účast nejpozději 7 dnů před zahájením semináře, storno poplatek činí 50 % z ceny účastnického poplatku. Při pozdějším odhlášení nebo neúčasti celá částka propadá, proto za sebe včas delegujte náhradního účastníka. Při nízkém počtu zájemců se seminář neuskuteční. V takovém případě bude účastnický poplatek navrácen v plné výši. Účastník odesláním přihlášky stvrzuje, že souhlasí s podmínkami účasti.

Přehled obsahu semináře:

  • Co je elektronický podpis, definice klíčových pojmů  
  • Základní atributy bezpečnosti (popis požadavků na bezpečnost dat)  
  • Evropská a česká legislativa spojená s elektronickým podpisem – zákony č. 227/2000 Sb. a

     č. 226/2002 Sb.  

  • Certifikát

-Co je certifikát

-Typy certifikátů

-Proces vydání certifikátu

-Vytváření elektronického podpisu

-Obnova a zneplatnění certifikátu

-Časové razítko – co je a k čemu se užívá 

  • Poskytovatel certifikačních služeb, využití v praxi – jak fungují a k čemu se využívají certifikační autority  
  • PKI – popis technik spojených s využíváním infrastruktury veřejného klíče  
  • Ukázky z praxe – řešení a postupy

Jak žádat o certifikát

-Kam jít pro certifikát

-Jak nainstalovat certifikát

-Jak nastavit poštovní účet

-Jak podepsat a zašifrovat e-mail

-Jak zkontrolovat elektronický podpis

-Když je nutné certifikát zneplatnit

-Seznam zneplatněných certifikátů – CRL

-Ukázka časového razítka

-Příklady aplikací využívajících PKI v praxi


Ing. Petr Budiš, Ph.D.

Petr Budiš je generálním ředitelem společnosti První certifikační autorita, a.s., která je v současnosti největším poskytovatelem komplexních služeb vydávání a správy certifikátů v ČR. Je autorem knihy "Elektronický podpis a jeho aplikace v praxi" a spoluautorem publikace "Elektronické komunikace".