Logo AIVD
Seminář

Seminář: Exportní marketing

Jak si připravit marketingovou a obchodní strategii pro své exportní aktivity

Termín: 3. 8. 2010

Seminář: Exportní marketing

Hledat nové exportní příležitosti je zásadní nutností jak pro ostřílené matadory mezi exportéry, tak pro firmy, které zatím obsluhují pouze český trh. Ověřte si, zda umíte analyzovat cílové trhy, navrhovat exportní marketingové strategie, uzavírat vývozní kontrakty a vést obchodní jednání se zahraničními partnery! 

4 950 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře: 

Znalosti v oblasti exportního marketingu Vám umožní rozšířit portfolio Vašich odběratelů o nové zahraniční zákazníky.

Firmy, které tradičně vyvážejí, potřebují hledat nová exportní teritoria a to nejen z důvodu stimulace svého růstu, ale též z důvodu elementární stability, kdy poklesy v určitých exportních teritoriích vykrývají nové příležitosti v jiných. A firmy s utlumenou tuzemskou poptávkou potřebují logicky hledat nové obchodní příležitosti v zahraničí.

Při přípravě exportní strategie, bohužel, hrozí riziko značných časových a finančních investic do neproduktivních průzkumů, plánů a chybně vedených jednání, nemluvě o rizicích špatně založených obchodních smluv a provedení obchodu. Je ovšem také možné postupovat podle prověřených modelů exportního marketingu, jehož prvky vytvářejí ucelený systém aktivit, které potřebuje bezpečně ovládat každý exportní manažer.

Tento kurz, mimochodem jeden z nejpraktičtějších ve studiích MBA, Vám pomůže pochopit jak analyzovat nové příležitosti na zahraničních trzích, jak efektivně uzavírat vývozně-dovozní kontrakty a jak se vyhnout zbytečným nedorozuměním při vyjednávání se zahraničními partnery.

Kliněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen:

Seminář je určen všem firmám bez rozdílu velikosti, které hledají nové exportní příležitosti. Vítáni jsou obchodní ředitelé, pracovníci exportních oddělení ale i členové vrcholového vedení společností.

Podmínky účasti:

Jsou k vaší dispozici zde

 

Program celodenního semináře (9,00-15,30 hod)

 

Exportní marketingová strategie:

  • důvody a formy vstupu firem na mezinárodní trhy
  • průzkum mezinárodních trhů
  • segmentace, výběr cílových trhů
  • vlastní positioning, strategie výrobku a značky, tvorba ceny
  • výběr distribučních kanálů
  • mezinárodní komunikační strategie

 

Kupní smlouva v zahraničním obchodě a platební podmínky:

  • druhy smluv, základní náležitosti, právní aspekty
  • funkce platební podmínky
  • místo a doba placení
  • formy placení: v hotovosti, hladké platy, směnka, šek, dokumentární akreditiv, dokumentární inkaso, dodávky na otevřený účet, dodavatelský úvěr
  • možnosti omezení rizik souvisejících s placením – teritoriální rizika, rizika obchodních partnerů

 

Realizace obchodního případu VÝVOZ:

  • simulované uzavření kupní smlouvy formou řešení případové studie

 

Průběh obchodního jednání z hlediska společenských norem a teritoriálních zvláštností:

  • příprava jednání, strategie, scénář, agenda
  • vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání

Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.

Jaroslav Halík je zkušeným dlouholetým lektorem a konzultantem v oblasti marketingového řízení a strategie exportně-importních obchodních operací. Přednáší na universitách doma i v zahraničí (VŠE Praha, VŠFS Praha, RIT New York, Brunel University London, University of New York Prague, CMC Graduate School of Business Čelákovice, Anglo-American College Prague). Je také autorem řady odborných publikací. Působil ve funkci marketingového manažera a obchodního ředitele v nadnárodních společnostech.