Logo AIVD
Živé vysílání

Jak správně na digitalizaci účetních dokladů 2025 (24. 9. 2025)

Oběh dokumentů – digitalizace – skartace a archivace

Termín: 24. 9. 2025
Místo konání: Online – živý přenos

Pozor, už nyní se musíte připravovat na nový zákon o účetnictví, který výrazně dopadne i na vaši firmu. Nově budete muset digitalizovat své účetní doklady! Co všechno budete muset změnit v jednotlivých dokladech? Jak bezchybně převést doklad z jedné formy do druhé? Jak u jednotlivých dokladů garantovat původ a čas vystavení? Jaké náležitosti by měl doklad splňovat z daňového hlediska? A na jaké zásady nesmíte při uchovávání a archivaci e-dokladů nikdy zapomínat? Připojte se k online školení a zjistěte, na co přesně se musíte připravit.

 

5 990 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl semináře

Cílem semináře Jak správně na digitalizaci účetních dokladů 2025 je představit celý proces digitálního převodu účetních dokladů, seznámit s jejich oběhem ve firmě a prozradit, jak minimalizovat náklady s nimi spojené. Vysvětlíme, jak zastavit věčný proces tištění elektronických dokladů, jejich následné číslování, lepení a zakládání do šanonů. Jaké formy účetních záznamů existují? Které mají povinné náležitosti? Jak je správně zpracovat a převést do digitální podoby? Jak zajistíte neměnnost a průkaznost v čase? Co vám naopak hrozí, pokud ji nezajistíte? Které doklady je třeba archivovat a po jakou dobu? Jaké můžete skartovat a jak probíhá elektronické skartační řízení u různých typů dokumentů? Milan Vodička odpoví na všechny problematické otázky.

Prohlédněte si detailní obsah semináře.

Komu je seminář určen

Seminář je určen všem, kteří mají ve firmě na starosti správu účetních dokladů, zacházejí s nimi, nebo za ně zodpovídají. Vhodný je také pro účastníky, kteří nechtějí mít problém s úřady ani s auditory.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě a nahrávka kompletního školení.

PROGRAM ŽIVÉHO VYSÍLÁNÍ (9:00–13:00)

  • Přichází digitalizace, jste připraveni?
  • Úvod do problematiky a legislativní základ
  • Formy účetních záznamů, zpracování
  • Náležitosti elektronických dokladů – účetní i daňové hledisko
  • Vystavení dokladu, podpisy, pečeti, garance původu a času
  • Doručování digitálních písemností
  • Výhody a negativa použití emailu, datových schránek
  • Přijetí dokladu, zpracování
  • Uchovávání a archivace – zajištění trvalosti, neměnnosti a průkaznosti
  • Převod dokladů z jedné formy do druhé
  • Ochrana digitálních dat (i z pohledu GDPR)
  • Digitální skartace
  • Postup při digitalizaci účetnictví
  • Příklad směrnice pro digitalizaci
  • Rizika a hrozby v oblasti IT a jak se jim vyhýbat
  • Dotazy, diskuse, praktické návody a tipy

MVDr. Milan Vodička

V letech 1993-2009 manažer nadnárodních softwarových firem, od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, v období 2011-2012 člen Prezidia KDP, od r. 2013 vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Bohatá publikační činnost v odborných periodikách.

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.